Ori and the Will of the Wisps - premiera i najważniejsze informacje
Nowości, historia, gameplay i bohaterowie sequela.
Ori and the Will of the Wisps to sequel ciepło przyjętej produkcji Ori and the Blind Forest od Moon Studios. Założenia pozostają niezmienione, a otrzymujemy po prostu kontynuację historii z oryginału i nowe mechaniki rozgrywki.
Podstawą zabawy wciąż jest eksploracja wielu połączonych ze sobą obszarów, do których stopniowo - w miarę rozwoju i postępów fabularnych - odkrywamy kolejne przejścia i skróty.
Ori and the Will of the Wisps to, jak pierwsza część, metroidvania i platformówka, choć nie zabrakło tu miejsca na walkę. Akcję obserwujemy oczywiście z boku, jak w innych grach 2D. Powraca też imponująca oprawa audiowizualna z Blind Forest.
- Premiera: 11 marca 2020
- Platforma: Xbox One, PC
- Wersja językowa: angielska
- Producent: Moon Studios
- Wydawca: Xbox Game Studios
- Wydawca PL: Xbox Polska
Data premiery, GamePass
Ori and the Will of the Wisps zadebiutuje 11 marca 2020 roku - po niemal pięciu latach produkcji i kilku przesunięciach daty premiery. Pierwotnie gra miała ukazać się w ubiegłym roku, a później datę przełożono na luty, by wreszcie zdecydować się na marzec.
Gra będzie dostępna w dniu premiery w abonamencie Xbox GamePass - zarówno na Xbox One, jak też na PC. Posiadacze komputerów będą mogli też kupić wersję ze sklepu Steam.
Nie wiadomo jeszcze, czy nowa część trafi też na inne platformy. Ori and the Blind Forest ukazało się na Switchu, więc możliwe, że jakiś czas po premierze sequel także ukaże się na konsoli Nintendo.
Historia i bohater
Twórcy nie ujawnili właściwie żadnych szczegółów na temat historii, chcąc zaskoczyć graczy w momencie premiery i nie psuć poznawania fabuły. Wiemy tylko, że Ori ma tym razem poznać swoje prawdziwe przeznaczenie.
Możemy spodziewać się rozwinięcia historii tajemniczego, magicznego świata. Zaprezentowane do tej pory materiały zdradzają też obecność drugiej postaci - małej sowy, która jest najprawdopodobniej dzieckiem Kuro z pierwszej części.
Akcja rozegra się tym razem w nowej lokacji, poza granicami lasu Nibel.
Mechanika, rozgrywka
Ori and the Will of the Wisps pod wieloma względami przypomina oryginał. Akcję obserwujemy z boku, kierujemy postacią, skaczemy i pokonujemy przeszkody, by docierać do kolejnych części świata.
Twórcy znacznie rozwinęli jednak możliwości bohatera. Ori wciąż może wykonywać (po jakimś czasie) podwójne skoki i walczyć wręcz, ale zyska też szereg nowych zdolności.
Możliwe jest między innymi zaczepianie się o niektóre elementy otoczenia, by rozbujać się i przedłużyć skok. Nowością jest też umiejętność przebijania się przez niektóre rodzaje gleby i poruszania pod ziemią.
Rozwinięta została też walka. Ori może teraz używać między innymi magicznego łuku, miecza, ciężkiego młota czy nawet wybuchowych pocisków potężniejszych niż ich odpowiedniki z oryginału.
Ulepszać można wszystkie zdolności, a także modyfikować ich działanie przy pomocy kryształów. W ten sam sposób można zdobyć pewne dodatkowe cechy. Ogólnie rzecz biorąc, rozwój postaci jest bardziej zauważalny i istotny niż w poprzedniej części.
Ciekawa nowość to także wyzwania Spirit Trials. W praktyce to po prostu wyścigi od punktu A do punktu B, podczas których rywalizujemy - asynchronicznie - z innymi graczami o jak najlepszy czas (podczas biegu widzimy „duchy” rekordzistów na danej trasie).