Oto typowy mieszkaniec San Andreas. Twórca gry wskazał „domyślnego” NPC w GTA
Oraz wyjaśnił jego specjalną rolę w grze.
Obbe Vermeij - były dyrektor techniczny w studiu Rockstar - chętnie dzieli się w mediach społecznościowych ciekawostkami zza kulis powstawania gier z serii GTA. Teraz dzięki deweloperowi dowiedzieliśmy się, który z NPC w GTA San Andreas uważany był za „typowego” bądź „domyślnego”.
Grając w GTA San Andreas mogliśmy napotkać na ulicach liczne postaci niezależne, „odgrywające” rolę zwykłych mieszkańców miasta. W najnowszych częściach cyklu wygląd takich postaci (nazywanych „pedami”, jako skrót od słowa „pedestrian”, czyli „przechodzień”) generowany jest losowo, jednak w odsłonie z 2004 roku twórcy musieli przygotować pulę ręcznie zaprojektowanych modeli, które oczywiście dość często się powtarzały.
Jeden z użytkowników serwisu Twitter był bardzo zainteresowany postacią peda nazwanego po prostu „Male01” i zabytał się Vermeija, czemu to właśnie on ma pewne specjalne właściwości „Proszę Pana, mam pytanie. Czemu »Male01« spawnuje się wszędzie i czemu właśnie ten ped zastępuje postacie fabularne w powtórkach? Czy mógłbym prosić o nieco informacji o tworzeniu tego NPC?” - zapytał się niejaki DindaD.
„Gra ładuje modele pedów, kiedy gracz porusza się po mieście. Bogatych ludzi w dzielnicy biznesowej i biednych ludzi w slumsach. Czasami w ogóle nie ma w bazie odpowiedniego modelu do załadowania. Dlatego też wybraliśmy »domyślnego peda«, który wyglądał odpowiednio do każdej dzielnicy miasta i to właśnie on zostaje załadowany” - tłumaczy deweloper. „Ten model jest używany wszędzie, więc gdy nie ma modeli do załadowania albo występuje błąd w cutscence uniemożliwiający załadowanie właściwych modeli”.
Co ciekawe też - wygląd tej postaci, w szczególności charakterystyczna fryzura oraz dżinsowa kurtka zarzucona na białą bluzę, najprawdopodobniej stanowią odniesienie do słynnego rapera Tupaca „2Pac” Shakura, który w filmie „Miasto Aniołów 2” z 1992 odgrywał postać ubraną w taką właśnie kreację.