Outriders z problemami na premierę - serwery nie wytrzymały
Przez duże zainteresowanie?
- Kilka godzin po premierze, doszło do awarii serwerów Outriders
- Gracze nie mogli zalogować się do produkcji i zgłaszali inne problemy
- Część usterek już wyeliminowano
Wczoraj zadebiutowało Outriders, ale premiera polskiej strzelanki nie obyła się bez kłopotów. Pojawiły się problemy z infrastrukturą sieciową, przez co niektórzy gracze nie mieli możliwości zalogowania się do tytułu.
O sprawie pisze nasz kolega z brytyjskiego Eurogamera. Przez jakiś czas nie mógł przejść przez ekran weryfikacji i uzyskać dostępu do serwerów - ciągle otrzymywał komunikat o błędzie z połączeniem internetowym.
Części użytkowników udało się zalogować, ale zabawa była utrudniona. Zaobserwowano kłopoty z wydajnością i desynchronizacją pomiędzy kodem sieciowym wersji PC i konsolowych, w efekcie gracze byli wyrzucani z rozgrywki międzyplatformowej.
Na trudności szybko zareagowano. Na stronie ze statusem serwerów gry deweloperzy z People Can Fly zapewnili, że „badają” sytuację, a na forum Reddit głos zabrał przedstawiciel wydawcy strzelanki - firmy Square Enix.
„Traktujemy ten problem z najwyższym priorytetem i pracujemy nad aktualizacjami, które synchronizują kody sieciowe wszystkich platform, co powinno naprawić usterki” - napisał. Tymczasowo wyłączono opcję automatycznego dobierania użytkowników z różnych urządzeń, ale tak zwany crossplay nadal jest dostępny, trzeba tylko ręcznie zaprosić graczy do zabawy.
Patch eliminujący błędy z rozgrywką międzyplatformową jeszcze się nie ukazał, ale część problemów już rozwiązano - wspomniana strona ze statusem infrastruktury sieciowej wskazuje, że serwery działają.
Niewykluczone, że problemy to między innymi efekt dużego zainteresowania Outriders - w ciągu dwóch godzin od premiery, w tytuł na Steamie zagrało ponad 100 tysięcy osób. Produkcja dostępna jest jeszcze na konsolach, przy czym na urządzeniach Xbox (oraz w przypadku grania w chmurze) oferowana jest w abonamencie Xbox Game Pass.