Overkill's The Walking Dead - gameplay prezentuje całą misję
Interpretacja zombie od twórców Payday.
Dziennikarze serwisu Polygon opublikowali ponad 20-minutowy fragment rozgrywki z Overkill's The Walking Dead, czyli gry kooperacyjnej twórców serii Payday. Nagranie przedstawia całą misję, w której nie zabrakło walki, skradania i zbierania zasobów.
Dotychczas nie widzieliśmy gry w akcji. Zamiast tego, twórcy udostępniali jedynie filmowe zwiastuny, przedstawiające czterech grywalnych bohaterów. Każda z postaci specjalizuje się w czym innym i posiada własne drzewko zdolności.
Gameplay ujawnia, że mamy do czynienia z grą przypominającą nieco polskie Dying Light, lub bardziej serię Dead Island, bo w The Walking Dead zabrakło elementów parkouru. Obserwujemy rozgrywkę z perspektywy FPP i atakujemy za pomocą różnych broni, przy czym każdy cios zużywa energię, zobrazowaną paskiem na dole ekranu.
Nie zabrakło również broni palnej, choć - jak przystało na survival - amunicja jest trudno dostępna. Położono również nacisk na współpracę - brak porozumienia między członkami zespołu kończy się otoczeniem przez wrogów i chwyceniem przez nieumarłego.
Ważną rolę odgrywa też crafting. Systemu użyjemy do naprawienia ekwipunku lub stworzenia wytrycha i otworzenia niedostępnych do tej pory miejsc.
Większość graczy nie zareagowała z entuzjazmem na ujawnioną rozgrywkę. Komentujący na YouTube użytkownicy zwracają uwagę na nieciekawe cele misji, wyglądające podobnie zombie i przestarzałe animacje. Skrytykowano także sztuczną inteligencję ludzkich przeciwników.