Skip to main content

Overwatch - Bohaterowie: Trupia Wdowa (obrona)

Finezja i karabin snajperski.

Bohaterka dla miłośników karabinów snajperskich, nie jest jednak typowym „kamperem”. Może szybko zmieniać pozycję, a nawet zmieniać tryb strzału swojej broni.

Amélie Lacroix - tak nazywa się postać - nie zawsze była bezwzględną zabójczynią. Została w nią zmieniona przez członków przestępczej organizacji Szpon, którzy przeprowadzili na Amelii eksperymenty związane z przeprogramowaniem neuronowym.

„Została przeszkolona w technikach wywiadowczych, a następnie poddana rozległym modyfikacjom fizjologicznym: drastycznie spowolniono pracę jej serca, co sprawiło, że skóra stała się zimna i sina, a ona sama utraciła zdolność odczuwania ludzkich emocji” - czytamy w opisie.

Zdolności

Pomimo pewnych różnic, Trupia Wdowa przypomina Snajpera z Team Fortress 2. Podstawową funkcją jest eliminowanie celów z daleka przy użyciu karabinu.

Pocałunek Wdowy

To główna broń bohaterki. Jeżeli nie przybliżymy widoku i nie celujemy przez lunetę, strzela jak karabin maszynowy. W snajperkę zmienia się dopiero, gdy przycelujemy. Im dłużej patrzymy przez celownik, tym mocniejsza siła strzału.

Kotwiczka

Za pomocą linki z hakiem Trupia Wdowa może dostać się na balkon, dach lub inny wyżej położony punkt, by szybciej dotrzeć na pozycję strzelecką.

Jadowita mina

Bohaterka wyrzuca minę, która przyczepia się do różnych powierzchni - także do sufitów i ścian. Ładunek wybucha, gdy w pobliżu jest wróg. Po aktywacji wypuszcza chmurę trującego gazu.

Infrawizja

Superzdolność Trupiej Wdowy pozwala jej widzieć przeciwników niezależnie od tego gdzie i jak daleko się znajdują, nawet jeżeli są za budynkami i przeszkodami. Co więcej, podświetlonych wrogów widzą też sojusznicy.

Pocisk nie opada po drodze do celu, trafia dokładnie tam, gdzie celujemy

Wskazówki

Trupią Wdową można grać agresywnie, ale do takiego podejścia niezbędne jest perfekcyjne operowanie linką z hakiem oraz celność pozwalająca strzelić przeciwnikowi w głowę w ułamku sekundy po przycelowaniu.

Zdecydowanie bardziej bezpieczne jest optymalne podejście, typowe dla snajperów. Warto znaleźć wyżej położony punkt, a jeżeli chcesz zostać na ziemi - trzymaj się narożników budynków lub pomieszczeń, w których możesz się szybko schować. Nigdy nie stój na otwartym terenie.

Strzał ze snajperki oddawaj po naładowaniu minimum 60 procent mocy obrażeń. Zawsze staraj się celować w głowę, choć nie musisz tego robić, jeżeli cel jest ranny i niezbyt wytrzymały. Priorytetem powinny być dla ciebie postacie wsparcia (Łaska, Zenyatta).

Kotwiczki możesz używać nie tylko po to, by dostać się - przykładowo - na dach. Możesz też dzięki niej uciec, jeżeli wróg zanadto się zbliży. Wystarczy wycelować linkę w ścianę lub inną powierzchnię, by szybko się oddalić.

Jadowitą minę ustawiaj zawsze tak, by uruchomiła się, gdy przeciwnik będzie próbował zajść cię od tyłu lub z flanki. Nie zabijesz go w ten sposób, ale przynajmniej nikt cię nie zaskoczy. Minę można też rzucić w grupę wrogów, jak granat.

Infrawizji używaj wtedy, gdy nie wiesz, gdzie znajdują się przeciwnicy. Jeżeli nie widzisz tylko jednego czy dwóch - nie warto marnować tej umiejętności.

Następnie: Overwatch - Bohaterowie: D.Va (tank)

Powrót do spisu treści: Overwatch - Poradnik, Solucja

Zobacz także