Sieciowa strzelanka Overwatch z szybszymi serwerami na PC
Tickrate rośnie do 63.
Blizzard Entertainment zapewni serwery „wysokiej przepustowości” dla wszystkich trybów rozgrywki Overwatch w wersji PC, zajmując się jednym z najczęściej krytykowanych elementów sieciowej strzelanki.
Wartość tickrate wyniesie teraz maksymalnie 63, co oznacza szybszą komunikację pomiędzy serwerem i graczem, a co za tym idzie - mniej sytuacji, w których giniemy, będąc już za ścianą
.Twórcy dodają jednak, że częstotliwość odświeżania będzie zależała od prędkości łącza każdego użytkownika i może wahać się zakresie od 21 do 63 pakietów na sekundę.
Najnowsza aktualizacja przeanalizuje nasze łącze w celu ustalenia odpowiedniej wartości, lecz gracze będą mogli potem dostosować zmienną w opcjach - choć taka możliwość jest dopiero planowana.
Łatka zadebiutowała wczoraj, lecz wprowadzenie zmian na wszystkich serwerach i we wszystkich trybach może zająć nawet kilka tygodni - ostrzega Blizzard w komunikacie na oficjalnej stronie.
W planach jest również zaoferowanie podobnej częstotliwości odświeżania także na serwerach przeznaczonych dla posiadaczy PlayStation 4 oraz Xbox One.
Tym samym Overwatch dorówna do Counter-Strike: Global Offensive, gdzie serwery standardowych rozgrywek (nie tych turniejowych) także działają przy 64 tickrate. Warto dodać, że tak niska wartość jest jednym z najczęściej krytykowanych elementów gry.