Owlboy - po dziewięciu latach prac, platformówka jest gotowa na debiut
Magia pikseli.
Platformówka Owlboy jest gotowa do debiutu, po niemal dekadzie od pierwszej zapowiedzi.
Odpowiedzialne za prace studio D-Pad z Norwegii rozpoczęło produkcję w 2007 roku. Teraz dowiedzieliśmy się, że tytuł zadebiutuje jesienią na PC. Konkretną datę poznamy na imprezie PAX West, zaplanowaną na okres 2-5 września.
Sami twórcy opisują gatunek jako „latającą przygodę platformową”, z „unikatowym połączeniem szybowania i platformowania”.
Kluczowa jest także imponująca oprawa graficzna, określana jako „high-bit”, co ma być zapewne nawiązaniem do popularnego ostatnio sięgania do czasów 8- i 16-bitów.
Wcielamy się w Otusa, który - jako niemowa - ma problemy ze sprostaniem oczekiwań innych przedstawicieli swojej rasy. Sytuację komplikuje dodatkowo pojawienie się podniebnych piratów.
Efektem jest podróż bohatera przez pełne potworów ruiny, niespodziewane potyczki i spotkania oraz „brzemiona, którymi nikt nie powinien zostać obarczony”.
Podczas przygody pomogą nam przenoszeni „skrzydłowi”, czyli towarzysze o określonych umiejętnościach i własnych historiach do opowiedzenia.