Pad od PS5 potrafi grać melodię samymi wibracjami
Dowód? Ratchet & Clank: Rift Apart.
- System haptyczny DualSense może „grać” muzykę
- Pierwszy przykład to broń Pixelizer z Ratchet & Clank: Rift Apart
System haptyczny kontrolera DualSense jest w stanie zagrać melodię poprzez sekwencję wibracji o różnej częstotliwości. Po raz pierwszy tę nietypową metodę zastosowali deweloperzy z Insomniac Games przy okazji Ratchet & Clank: Rift Apart.
Wiedząc, że zapewne niewielka część graczy zwróci uwagę na ciekawostkę, twórcy pochwalili się nią na Twitterze, prezentując melodię w akcji. Muzyka, którą słyszymy w poniższym materiale, pochodzi wyłącznie z wibracji, a nie głośników.
Muzykalny system haptyczny słyszymy podczas ładowania broni o nazwie Pixelizer HD, zamieniającej wrogów w piksele. Oręż jest niestety dostępny tylko dla osób, które złożyły zamówienia przedpremierowe lub po pierwszym ukończeniu fabuły, w tzw. Trybie Wyzwań. Wersja HD odblokowuje się dopiero na 5. poziomie pistoletu.
Kontrolery do PS4 i PS5 różnią się budową silniczków odpowiedzialnych za wibracje. Jak wyjaśniał w maju współreżyser The Last of Us 2, DualShock 4 ma w sobie dwa obracające się odważniki różnej wielkości. Wewnątrz DualSense znajdziemy zaś dwa ciężarki, które poruszają się do przodu i do tyłu.
Zobacz: Ratchet & Clank: Rift Apart - poradnik i najlepsze porady