Palworld zmieniło mechanikę przyzywania stworków. Efekt pozwu Nintendo?
Gracze nie są zadowoleni.
Twórcy Palworld - jednego z największych niezależnych hitów tego roku - najwyraźniej z powodu trwającego sporu sądowego z Nintendo musieli przebudować jedną z głównych mechanik gry, aby bardziej odróżnić grę od Pokemonów. Najnowszy patch zmienił sposób przyzywania stworków i chociaż zmiana nie jest duża, to fani nie są z jej powodu zadowoleni.
W liście zmian wprowadzonej wczoraj aktualizacji możemy przeczytać, że „zmienia ona zachowanie przywoływania należących do gracza Pali, i teraz te zawsze pojawiają się blisko gracza”. Tak też wygląda to w praktyce: zamiast rzucać Palsferą w miejsce, gdzie ma zostać przywołany stworek, ten od teraz pojawia się po prostu obok gracza, po prawej stronie. Twórcy w żadnych kanałach informacji nie przyznali oficjalnie, dlaczego zmiana ta została wprowadzona.
Graczom rozwiązanie to się jednak nie spodobało, a swoje niezadowolenie wyrazili m.in. w nieoficjalnym dziale Reddita poświęconym grze. Drobna pozornie zmiana nie tylko sprawiła, że gra straciła aspekt „strategicznego” przyzywania Pali w odpowiednich miejscach areny, ale nowe rozwiązanie powoduje też niestety błędy. Fani raportują, że jeśli gracz przywoła swojego Pala stojąc w pobliżu elementu otoczenia - np. w ciasnym korytarzu - to stworek zglitchuje się i przeniknie przez obiekt.
Oczywiście oprócz frustracji znalazło się także sporo głosów graczy, którzy zapewniają, że w pełni rozumieją sytuację deweloperów i trwający proces, dlatego starają się przeboleć zmianę w mechanice i dalej cieszyć się grą. Niektórzy sugerują, że taka zmiana zapewne była najszybsza do implementacji (być może przed zbliżającą się rozprawą) i z czasem być może zostanie zmieniona na bardziej dopracowane rozwiązanie - być może w zbliżającym się dużym patchu zaplanowanym na ten miesiąc.
Część graczy znalazła już nawet całkiem sensownie wyglądające rozwiązanie, przywracające „strategiczny” aspekt przywoływania Pali, bez jednoczesnego naruszania patentów Nintendo. Propozycja sugeruje, aby twórcy zmienili Palsfery na „Palpryzmat”, wypuszczający prosty promień światła do miejsca, gdzie gracz chciałby przywołać swojego stworka. Jeden z internautów pokusił się nawet o stworzenie „rysunku technicznego” obrazującego takie rozwiązanie w praktyce.
An Alternative Method to Summoning Pals
byu/AlphaSSB inPalworld