Pamiętacie Google Glass? Okulary rozszerzonej rzeczywistości stały się historią
Firma kończy rozwój projektu.
Google oficjalnie ogłosiło, że kończy produkcję okularów Google Glass oraz podało datę zakończenia wsparcia technicznego. Produkt został wprowadzony na rynek w 2013 roku i nie zdobył większej popularności. Na początku 2022 roku Google zaprezentowało zwiastun trzeciej generacji sprzętu, ale postanowiło zakończyć dalszy rozwój projektu.
„Dziękujemy za ponad dekadę innowacji i partnerstwa. Od 15 marca 2023 roku nie będziemy sprzedawać produktu Glass Enterprise Edition. Będziemy wspierać urządzenie do 15 września 2023 roku” - czytamy na oficjalnej stronie produktu.
Pierwsza generacja sprzętu przypominała oprawki okularów pozbawione soczewek, za to wyposażone w niewielki półprzezroczysty wyświetlacz, aparat, mikrofon oraz inne podstawowe elementy typowego smartfona. Pomimo innowacyjnego projektu, recenzenci zwracali uwagę na nie do końca precyzyjne działanie interfejsu oraz nieprzyjemne nagrzewanie się oprawek podczas pracy urządzenia.
Do tego dochodziła wysoka cena, wynosząca 1500 dolarów (dzisiaj równowartość ok. 1940 dolarów, czyli ok. 8,5 tys. złotych) oraz obawy o naruszanie prywatności osób postronnych ze względu na niewidoczną kamerę i ciągle działający mikrofon. Ostatecznie Glass po cichu wycofano ze sprzedaży konsumenckiej w 2015 roku, ale już dwa lata później wprowadzono poprawiony model dla klientów przemysłowych.
Urządzenie miało się przydać m.in. biznesmenom, którzy podczas prezentacji widzieliby cały czas na okularze przygotowane wcześniej notatki lub lekarzom mającym dzięki nim mieć stały i wygodny dostęp do danych medycznych pacjenta podczas zabiegu. Trzecia wersja sprzętu miała mieć formę bardziej klasycznych okularów i znowu być dostępna publicznie, ale produkt ten nigdy nie trafił do sprzedaży.