Panta Rhei - informacje na temat silnika graficznego nowej generacji od Capcomu
AKTUALIZACJA: Nowe dema technologiczne.
Aktualizacja: Capcom opublikował cztery krótkie filmy, prezentujące możliwości silnika Panta Rhei w zakresie mechaniki ognia i dymu.
*
Oryginalna wiadomość: Serwis DualShockers dotarł do wywiadu japońskiej strony Game Watch, w której inżynier z Capcomu zdradził kilka szczegółów na temat silnika graficznego Panta Rhei, który zobaczymy na nowej generacji w grze Deep Down.
Masaru Ijuin poinformował, że pokaz na targach E3, prezentowany podczas konferencji Sony, bazował na obrazie generowanym w czasie rzeczywistym. Demo wyświetlało od 10 do 20 milionów polygonów na jedną klatkę obrazu.
Obraz cieniowano za pomocą 30 różnych shaderów, wyświetlane tekstury zajmowały nawet 2 GB, a płynność rozgrywki wyniosła „powyżej” 30 klatek na sekundę.
W ocenie Ijuina, komputer PC z kartą graficzną Geforce GTX 570, 8 GB pamięci RAM i procesorem Intel Core i7 powinien bez większych problemów poradzić sobie z podobną prezentacją.
Silnik umożliwia zastosowanie teselacji (dzielenie wygenerowanych wielokątów na mniejsze, skutkujące lepszą jakością grafiki) i systemu DLOD (Dynamic Level of Detail - algorytmy określają, które części otoczenia powinny wyglądać lepiej). Kolejną ciekawostką jest Approximating Catmull-Clark Subdivision Surfaces, czyli automatyczne generowanie gładkich powierzchni na bazie prostszych modeli.
Nie znamy jeszcze platform docelowych i daty premiery Deep Down - sam tytuł może zresztą ulec zmianie.