Skip to main content

Paradox Interactive wyda Pillars of Eternity

Twórcy wyjaśniają decyzję.

Obsidian Entertainment podpisało umowę z Paradox Interactive. W ramach porozumienia, szwedzka firma zajmie się dystrybucją i marketingiem Pillars of Eternity - klasycznego RPG, sfinansowanego na Kickstarterze.

- Jest dla nas bardzo ważne, by zapewnić, że kreatywna sfera projektu pozostaje w całości w Obsidianie - mówił na konferencji GDC Frank Wester, szef Paradoxu. - Jesteśmy po prostu szczęśliwi, że możemy współpracować przy tym projekcie, więc zajmiemy się marketingiem i zamówieniami. Ktoś musi wysłać te koszulki, no nie?

- Zebraliśmy od graczy już około 4,5 mln dolarów i chcemy, by wszyscy zrozumieli, że każdy dolar jest przeznaczany na prace - dodaje Feargus Urquhart, dyrektor generalny Obsidianu. - Wypełnimy wszystkie obietnice.

Ogólny budżet na prace nie ulega zmianie wraz z podpisaniem umowy, ale za dystrybucję i marketing zapłaci Paradox, więc deweloperzy mogą przeznaczyć całą kwotę na produkcję. Datę premiery Pillars of Eternity zaplanowano na „zimę 2014 roku”, na PC i Maca. Menedżerowie zapewniają, że dotrzymają tego terminu.

- Jesteśmy deweloperami i współpracowaliśmy z wydawcami przez ostatnie 12 lat. Są pewne sprawy, z którymi nie chcemy mieć nic wspólnego, także z dystrybucją - dodaje Urquhart w rozmowie z Eurogamerem. - Nie chcę posiadać magazynu, nie chcę tworzyć działu obsługi klientów. Oczywiście, będziemy pomagać w sieci i na forum dyskusyjnym, ale nie chcę osoby, która będzie odbierała telefony przy biurku.

- Ostatecznie, jeśli mamy podpisać taką umowę na grę sfinansowaną na Kickstarterze, to musi być jasne, że licencja pozostanie u nas, a na grę wpływ mają gracze wspierający prace finansowo, a żaden wydawca nie miałby nic do powiedzenia na temat zawartości - dodał, jeszcze przed oficjalnym potwierdzeniem współpracy z Paradoxem.

Zobacz na YouTube

Zobacz także