Skip to main content

Paradox kupuje White Wolf, w tym prawa do Wampira i Świata Mroku

Od CCP Games.

Szwedzka firma Paradox Interactive poinformowała o przejęciu wydawnictwa White Wolf od CCP Games, razem z wszystkimi licencjami.

Grafika z anulowanej gry sieciowej

Informacje przekazał na Twitterze menedżer Shams Jorjani. „Od dłuższego czasu jesteśmy fanami licencji White Wolf, zwłaszcza Świata Mroku i Wampira” - dodał.

CCP Games - słynące głównie z EVE Online - przejęło wydawnictwo w 2006 roku właśnie po to, by pozyskać licencję na Świat Mroku, obejmujący Wampira: Maskaradę, Wilkołaka: Apokalipsę, Mag: Wstąpienie, Wraith: The Oblivion, Mumię czy Rodzinę Wschodu.

Zasłużeni twórcy wymienionych, „papierowych” systemów RPG w neo-gotyckim uniwersum zostali na dobrą sprawę zrujnowani w następnych latach w kolejnych falach zwolnień, związanych z nieudanymi pracami nad sieciowym World of Darkness.

Ten ostatni projekt został ostatecznie anulowany, ale Paradox Interactive dodaje, że przejęło „wszystko”, czyli także wszelkie elementy przygotowane przez CCP Games.

Szef Paradoksu - Fred Wester - ujawnił na łamach szwedzkiego serwisu digital.di, że zakup wydawnictwa to największa inwestycja w historii firmy, choć nie podał konkretnej sumy.

W informacji prasowej dodano, że White Wolf będzie operowało teraz jako „niezależna” firma, z własnym zespołem pracowników pod przywództwem Tobiasa Sjögrena.

Nie podano, co dokładnie nowy właściciel planuje zrobić z przejętymi licencjami.

Zobacz także