Paradox pokazał grę o wielkiej fabryce w gigantycznym świecie. Demo już wkrótce
Foundry.
Znane ze swoich strategii Paradox Interactive pokazało nową grę w zaskakującym stylu. Foundry to symulator fabryki rozgrywający się w nieskończonym, proceduralnie generowanym świecie złożonym z wokseli. Tytuł przypomina połączenie Satisfactory i Factorio.
Paradox obiera rolę wydawcy, natomiast zespół deweloperski to nowe studio Channel 3 Entertainment. Daty premiery nie ogłoszono, choć zgodnie z kartą na Steamie, ma się odbyć „wkrótce”. Szansa na grę pojawi się jednak jeszcze wcześniej, bo Foundry otrzyma demo w trakcie nadchodzącego Steam Next Fest, które odbędzie się w dniach 9-16 października.
„Foundry to pierwszoosobowa piaskownica do budowania i automatyzacji fabryk, osadzona w pięknym, proceduralnie generowanym świecie wokseli” - czytamy w opisie gry. „Zaczynając od skromnych początków, czyli ręcznego wydobywania i przetwarzania zasobów, tworzenia maszyn i opracowywania technologii, gracze mogą przejść do automatyzacji całej linii produkcyjnej zgodnie ze swoimi planami”.
Channel 3 twierdzi, że każdy woksel, czyli sześcian świata, można zniszczyć, a na jego miejsce wstawić nowy teren lub maszynę - możliwa jest nawet rozbudowa fabryki w środku gór. Mapa będzie podzielona na różne biomy, które stawią zapewne przed graczami inne wyzwania produkcyjne.
W Foundry można grać solo, ale też w trybie sieciowego multiplayera. Studio zaleca zabawę w optymalnej grupie 2-4 osób, ale jednocześnie zapewnia, że aktualnie nie ma limitów odnośnie liczby graczy na mapie.