Parkour w Assassin's Creed Mirage jednak nie taki rozwinięty? Zabraknie ważnej opcji
Która była w grach stanowiących inspirację dla Mirage.
Mimo że Assassin's Creed Mirage rzekomo mocno inspiruje się pierwszymi odsłonami serii na wielu płaszczyznach, to w grze zabraknie pewnej parkourowej opcji, która była dostępna w częściach, w których kierowaliśmy Ezio Auditore. Chodzi o odskoki, które zwiększały swobodę eksploracji.
Jeśli nie wiecie, o co chodzi, to już spieszymy z wyjaśnieniami i prezentacją. Fani określają te ruchy jako back eject i side eject, więc są to właśnie odskoki ze ściany - albo do tyłu, albo na bok. Te ruchy pojawiały się w niektórych odsłonach serii, również tych nowszych, np. Unity. Ejecty nie były potrzebne do przejścia gry, jednak pozwalały szybciej i efektywniej pokonywać przeszkody, goszcząc niemal co kilka sekund we wszystkich montażach z parkourem na YouTube.
Skąd wiemy, że ejectów zabraknie? Od samych twórców, którzy wzięli udział w sesji pytań i odpowiedzi na Reddicie. Ubisoft przyznał, że odskoków nie ma, ale deweloperzy starają się skonstruować nową wersję systemu parkouru, który czerpie inspirację z różnych odsłon serii.
- Odskoki do tyłu i na bok, jak w grach sprzed AC3, nie są częścią naszego systemu parkouru, ale mocno przyłożyliśmy się do szczegółów, które sprawią, że nasi gracze będą mieli najlepszą kontrolę nad Basimem - tłumaczy Stephane Boudon, dyrektor kreatywny. - Wciąż dopracowujemy parkour, by wmoznić poczucie kontroli, płynności i zwinności podczas przemierzania Bagdadu.
Brak elementu parkouru kluczowego dla pierwszych odsłon Assassin's Creed w grze, która właśnie nimi się inspiruje, może być rozczarowaniem. Warto jednak przypomnieć, że Mirage było planowane jako DLC do AC Valhalla, więc twórcy pracowali prawdopodobnie na systemach, które znamy z gry o Eivor - a tam nie było choćby śladu po rozbudowanym parkourze, za którym tęsknią fani.
Assassin's Creed Mirage zadebiutuje 12 października na PC, PS5, Xbox Series X/S, PS4 i Xbox One.