Parodiowanie twórców Cyberpunk 2077 to nowy trend wśród graczy
Nietypowa forma krytyki.
- Gracze parodiują kampanię „Cyberpunk 2077 w liczbach”
- Przedstawiają własne „ciekawostki”, narzekając na wyciętą zawartość i inne problemy
Parodiowanie zorganizowanej przez CD Projekt w mediach społecznościowych kampanii „Cyberpunk 2077 w liczbach” to nowy trend w sieci. Gracze wykorzystują pomysł, by zwracać uwagę na niespełnione obietnice twórców czy funkcje, które według nich powinny znaleźć się w produkcji.
Internauci nawiązują do publikowanych przez deweloperów obrazków z ciekawostkami pokroju „23,5 proc. graczy ma maksymalną Reputację w Cyberpunk 2077” czy „Gracze spędzili 6 360 000 godzin w kreatorze postaci”. Przez ostatnie tygodnie twórcy regularnie dzielili się z fanami takimi liczbowymi statystykami.
Aktualnie dedykowany grze wątek na Reddicie pęka w szwach od publikacji naśmiewających się z „Cyberpunka w liczbach”. Nie brakuje charakterystycznego stylu graficznego czy fontu. Jest też przeróbka muzycznego motywu przewodniego gry - w spopularyzowanym przez YouTube tzw. „flute version”. Poniżej zaledwie kilka przykładów.
Głównym bohaterem wpisów dość często jest liczba zero, jak w poniższych przykładach. „Gracze zmodyfikowali wygląd swoich ciał 0 razy”, „0 milionów [Eurodolarów - red.] wydanych na personalizacje samochodów”, „0 kul wystrzelonych z pojazdów graczy w otwartym świecie”:
Cyberpunk By Numbers: V has modified its appearance 0 times! from r/cyberpunkgame
Cyberpunk By Numbers: 0 MILLION SPENT on car and truck customization! from r/cyberpunkgame
Cyberpunk By Numbers: ZERO BULLETS fired from a player vehicle in the open world from r/cyberpunkgame
„0 proc. graczy pojechało metrem”, „0 zabójstw ze ścian za pomocą ostrzy modliszkowych”.
Cyberpunk By Numbers: 0.00% of players have ridden on the subway! from r/cyberpunkgame
Cyberpunk By Numbers: ZERO KILLS from wall crawling with Mantis Blades from r/cyberpunkgame
Są też nieco dłuższe materiały, jak ten poniższy, którego autor zarzuca twórcom m.in. „0 wydanych w 2021 roku DLC, pomimo obietnic”, przeznaczenie „142 milionów dolarów na kampanię marketingową” oraz brak szczerości w kwestii przedpremierowych gameplayów.
Cyberpunk By Numbers: final_newfinal_l_v3 + our message to developers from r/cyberpunkgame
Na usuniętych elementach skupia się też poniższy wpis. Według autora „Ponad 90 proc. wyciętej zawartości zapowiedziano przed premierą” Cyberpunk 2077.
This includes the subway, apartments and basically all the "critiques". Although it is already apparent to those who bother to read post-launch articles from r/cyberpunkgame
Kolejna propozycja głosi zaś, że „Od 10 grudnia, deweloperzy niskiego szczebla spędzili ze swoimi rodzinami łącznie 10 godzin”, komentując kwestię intensywnych starań naprawy gry i eliminacji największych bolączek. Jest też wpis o policji, która „przeteleportowała się za plecy graczy 7 300 000 razy”.
Cyberpunk By Numbers: CDPR Developers have spent 10 HOURS together with their family! from r/cyberpunkgame
Cyberpunk By Numbers: Police officers have teleported 7,300,000 times behind the players's backs. from r/cyberpunkgame
Na koniec kompilacja dotycząca konsol poprzedniej generacji, zwłaszcza PlayStation 4. Twórca narzeka na szybkie usunięcie gry z PS Store, długą nieobecność gry w sklepie Sony oraz ilość GB, którą należało pobrać, aby móc cieszyć się produkcją na sprzęcie japońskiego producenta.
Cyberpunk By Numbers: old gen compilation from r/cyberpunkgame
Niektóre materiały wpisujące się w trend należy oczywiście taktować z przymrużeniem oka, jednak większość wydaje się być przejawem realnej frustracji czy żalu za niespełnione obietnice. Mimo parodiowania deweloperów, część twórczości czy komentarzy przejawia też pozytywny wydźwięk - gracze przekonują, że cierpliwie czekają na kolejne poprawki oraz rozszerzenia.