Patch do Baldur’s Gate 3 ulepszył romanse, ale zepsuł ważne zadanie drugiego aktu
Przynajmniej dla niektórych graczy.
Patch oznaczony numerem 6 dla Baldur’s Gate 3 ulepszył pocałunki i dodał nowe animacje w obozie, ale wprowadził także całkiem nowe problemy. Jeden jest całkiem poważny i może zablokować postępy.
Pomocni użytkownicy z serwisu Reddit skompilowali przydatną listę błędów, na jakie natknęli się w produkcji po instalacji najnowszej aktualizacji. Tych jest całkiem sporo, choć są to na szczęście głównie drobnostki. Poza jednym, w Świątyni Shar w Reithwin.
Jednym z głównych zadań w tej lokacji - nie wdając się zbytnio w spoilery - jest znalezienie specjalnych klejnotów. Problem polega na tym, że niektórzy gracze donoszą, iż w ich przypadku dostarczenie wymaganych trzech świecidełek gra rozpoznaje jako tylko jedno, co uniemożliwia wykonanie postępów i blokuje drużynę w drugim akcie.
Nie brakuje też innych problemów, jak Minthara zdradzająca ważne elementy fabuły przy próbie rekrutacji, niewidzialna Jaheria, wyrzucanie gry do pulpitu w przypadku śmierci określonych osób w wieży Moonrise i kłopoty z zakończeniem wątku Lae'zel.
Jedno jest pewne: pomimo sześciu dużych łatek (zwłaszcza ta opisywana - szósta - jest tak duża, że deweloperzy sugerowali nawet, że szybciej będzie odinstalować grę i pobrać ją ponownie) przed twórcami z Larian jeszcze nieco pracy, by doprowadzić Baldur’s Gate 3 do idealnego stanu.
W przypadku tak ogromnej produkcji nie jest to oczywiście łatwe, a problemy potęgują tylko niezliczone zazębiające się wątki i systemy. Jak jednak można się domyślać, gracze nie są zadowoleni. „Wypuszczenie patcha z tyloma błędami to śmieciowa kontrola jakości” - komentuje jeden z nich. „Rujnuje zabawę zwłaszcza osobom grającym w trybie Honoru, gdzie bugi mogą zrujnować godziny postępów”.