Patch do Diablo 2 Resurrected wprowadza kolejki na serwery
Kontrowersyjne rozwiązanie.
W odpowiedzi na przeciągające się problemy z sieciową infrastrukturą, twórcy Diablo 2: Resurrected zdecydowali się postawić na dość radykalne posunięcie: wprowadzono kolejki na serwery.
Rozwiązanie pojawiło się w nowej łatce w ubiegły piątek, a wczoraj zakończono wprowadzanie nowego systemu także na konsolach Xbox oraz na PlayStation 5.
Jak wyjaśniono na oficjalnym forum dyskusyjnym, kolejki pojawią się tylko w okresie szczególnego obciążenia serwerów. Poza godzinami szczytu opcja nie powinna się aktywować.
Gracz w specjalnym oknie widzi swoje miejsce w kolejce, a w dowolnym momencie można także się cofnąć, by zamiast tego włączyć - dla przykładu - postać w trybie offline.
„Im więcej osób w kolejce, tym wolniej wyświetlana liczba będzie się odświeżać” - dodaje Blizzard. Dlatego też nie należy się zniechęcać, a raczej cierpliwie czekać.
Jak wyjaśniano w piątek, głównym problemem jest fakt, że Resurrected bazuje w dużej mierze na kodzie oryginału, wydanego w 2000 roku. Stąd kłopoty z obsłużeniem dużej liczby graczy, którzy - dla przykładu - ciągle zakładają nowe lobby, by powtarzać walki z bossami.