Path of Exile 2 postawi na „etyczne Free to Play”. Opóźniono za to testy beta
Wraca też Ranger.
Z przeprowadzonej wczoraj imprezy dla miłośników Path of Exile płyną dobre i złe wieści. Oczekiwane testy beta „dwójki” zostały opóźnione, ale otrzymaliśmy za to trailer z prezentacją klasy Rangera.
Zaczynając od smutnych doniesień, latem tego roku nadal obędzie się faza alpha, lecz otwarta beta to już perspektywa końca roku. „Chociaż jesteśmy w stanie przygotować zawartość na czas, nie doceniliśmy, ile wysiłków zajmie dopracowanie rozgrywki do standardu, z którego bylibyśmy zadowoleni” - wyjaśnił reżyser Jonathan Rogers.
Nowy materiał wideo prezentuje za to klasę Rangera w Path of Exile 2, powracającą z pierwszej odsłony serii. Archetyp nadal postawi na zwinność, z poruszaniem się podczas strzelania i efektywnymi unikami. Nieco przy okazji dowiadujemy się, że w końcu przyjdzie rozprawić się także z katem, od którego zaczyna się przygoda w serii.
Podczas niedawnego wydarzenia dla dziennikarzy w Los Angeles przedstawiciele Grinding Gear Games poruszyli też temat modelu dystrybucji gry. Jak zapewnili, dwójka ponownie będzie darmowa, ale z „etycznym” systemem Free to Play, co oznacza przedmioty kosmetyczne (choć wielu graczy przyzna zapewne, że specjalne zakładki w schowku są już nieco mniej „etyczne”).
Dobrą nowiną jest także fakt, że deweloperzy zamierzają także przenieść skiny i inne efekty z „jedynki”, jeśli tylko będzie to wykonalne - nie trzeba więc będzie kupować ich ponownie.
Nowa liga w Path of Exile 1
Obecnie trzeba jednak zadowolić się oryginalnym PoE. Jak ogłoszono podczas imprezy, już 29 marca rozpocznie się liga o nazwie Necropolis. Wprowadzi sporo zmian w rozgrywce endgame, nowe mapy 17 tieru, kolejne klejnoty umiejętności Transfigured i nie tylko.
Tło fabularne zakłada, że grabarz Arimor eksperymentuje z duszami zmarłych, tworząc potężne przedmioty. Niespokojne duchy zaczynają jednak niepokoić standardowe potwory w świecie Wraeclast i z pewnością nie zgadniecie, kto musi poradzić sobie z zagrożeniem, uzbrojony w specjalną lampę. Tak, to nasze postacie.
Skorzystanie z Latarni Arimora pozwoli wprowadzić modyfikatory do przeciwników, których spotkamy na drodze, a znajdowane ciała umarłych zamienimy na przedmioty w tytułowej Nekropolii. Są też jeszcze trudniejsze egzorcyzmy - z jeszcze lepszymi nagrodami.
Jeśli mowa o wspomnianych zmianach w fazie endgame, chodzi głównie o możliwość odblokowania dodatkowych drzewek efektów pasywnych Atlasu, a także przeprojektowany system wpływania na mapy za pomocą skarabeuszów, z nowymi modyfikatorami.