Path of Exile - drzewko talentów, zdolności pasywne
Jakie skille wybrać. Passive skill tree.
Rzeczą, która bezapelacyjnie wyróżnia Path of Exile na tle innych produkcji z gatunku hack and slash, jest drzewko umiejętności pasywnych. Daje ono dostęp do setek rozmaitych zdolności zwiększających parametry postaci i to w głównej mierze za jego pomocą gracze dostosowywać mogą postać do swojego stylu rozgrywki.
Zdolności na drzewku umiejętności pasywnych odblokowywane są dzięki punktom umiejętności. Te zdobywa się awansując postać na wyższy poziom - maksymalnie 99 punktów na 100 poziomie. Zdobywamy je też wykonując zadania - maksymalnie 24 punkty. Daje to więc 123 punkty do rozdysponowania. Do drzewka wchodzi się przy pomocy klawisza „P”, bądź klikając na przycisk Menu (1) i wybierając opcję Passive Skill Tree [P] (2) .
By odblokować daną zdolność, trzeba spełnić dwa warunki. Po pierwsze, trzeba mieć dostępny punkt umiejętności. Po drugie, trzeba wcześniej pozyskać zdolność, która łączy się z tą, którą chcemy w danym momencie odblokować. Sprawia to, iż rozwój na drzewku wygląda po prostu jak trasa od umiejętności do umiejętności.
Zdolności na drzewku umiejętności dzielą się w gruncie rzeczy na dwie grupy. Pierwsza grupa, czyli umiejętności tworzące ścieżki, oferuje premie do atrybutów postaci (3) - Strength, Intelligence bądź Dexterity. Odblokowuje się je by zwiększać atrybuty postaci, lecz też przemieszczać się po drzewku. Druga grupa to zdolności, które oferują premie do konkretnych cech (4) - zwiększenie obrażeń zadawanych przy pomocy danej broni, wzmocnienie przywołanych istot czy poprawa parametrów obronnych postaci.
Samo drzewo można podzielić na trzy części - północną (niebieską)(5) , południowo-zachodnią (czerwoną)(6) i południowo-wschodnią (zieloną)(7) . W tych częściach znaleźć można zdolności powiązane z atrybutami Intelligence, Strength i Dexterity, odpowiednio dla postaci nastawionych na magię, walkę wręcz i walkę na dystans/mobilność.
Pomiędzy tymi częściami znajdują się strefy hybrydowe, które oferują mieszane premie - na przykład do siły i zręczności, zręczności i magii i tak dalej. Im bliżej środka, tym hybrydyzacja mocniejsza - w samym centrum znajdują się zdolności, które oferują premie do wszystkich trzech atrybutów i/lub styli rozgrywki z nimi związanych.
Wszystkie klasy postaci mają dostęp do tego samego drzewka umiejętności pasywnych, zaczynają jednak w innym jego miejscu. Klasy Witch, Marauder i Ranger zaczynają w strefach „czystych”, czyli odpowiednio w północnej, południowo-zachodniej i południowo-wschodniej części, klasy hybrydowe (Duelist, Templar i Shadow) pomiędzy nimi, a Scion w samym centrum drzewka.
Różne miejsca startu pozwalają klasom specjalizować się w swoich dziedzinach - jak Marauder maksymalizujący obrażenia wręcz bądź Witch w pełni skupiająca się wokół magii. Jednakże, żadna z klas nie ma zablokowanej ścieżki rozwoju - można je więc, przy odrobinie pracy, rozwijać w pełni dowolnie, robiąc, na przykład, z Maraudera maga.
Następnie: Path of Exile - punkty zdrowia: zwiększanie i odnawianie zdrowia
Spis treści: Path of Exile - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Path of Exile - gniazda w przedmiotach