Path of Exile - The Lord's Labyrinth, jak odblokować i przejść
Wszystko o labiryncie.
The Lord's Labirynth to specjalne, losowo generowane podziemia, do których można wejść w grze Path of Exile. Co wyróżnia je na tle innych miejsc to fakt, iż najeżone są pułapkami - tymi, które napotyka się podczas Trials of Ascendancy. Sam labirynt dzieli się na poziomy trudności - im jest on wyższy, tym silniejsze stwory i bardziej dokuczliwe pułapki można tam znaleźć.
By uzyskać dostęp do labiryntu, trzeba ukończyć próby w ramach mechaniki Trials of Ascendancy. Te dzielą się na dwie grupy - 12 standardowych prób, wykonywanych podczas różnych etapów rozgrywki oraz 6 prób, do których uzyskać można dostęp już po ukończeniu głównej linii fabularnej. Temat szerzej opisany został w oddzielnym rozdziale tego poradnika.
Gdy już ukończysz wymaganą do wejścia do labiryntu ilość prób, będzie można się do niego udać. Można to uczynić na dwa sposoby - idąc do miasta w 3 bądź 8 akcie (Sarn Encampment), bądź korzystając z punktów kontrolnych (1) i wybierając opcję podróży do Aspirant's Plaza (2) .
Tam podejść należy do urządzenia Labirynth Activation Device (3) , z listy, która otworzy się po interakcji z nim wybrać labirynt, do którego chcemy wejść i następnie przejść przez nowo otwarte drzwi, by rozpocząć jego oczyszczanie.
Labirynt to po prostu seria połączonych ze sobą pomieszczeń, przez które trzeba przejść. W większości z nich natrafisz na wrogów z różnych miejsc z gry, a tereny najeżone będą pułapkami (4). Wrogowie nie stanowią tutaj większego zagrożenia - nie licząc labiryntu najwyższego poziomu - na pułapki trzeba jednak uważać, gdyż zadają obrażenia procentowe, niezależne od odporności i ilości punktów zdrowia postaci - mogą więc uśmiercić postać w kilka sekund.
Twoim celem w labiryncie jest dotarcie do pomieszczenia zwanego Aspirant's Trial (5) . Tu będzie czas na chwilę wytchnienia - zajrzeć można do swojej skrzyni i przygotować się na walkę. Po wszystkim należy przejść przez drzwi ulokowane w północno-zachodniej części mapy, by trafić na arenę.
Tutaj walczyć przyjdzie ci bossem labiryntu, Izaro (6) . Walka z wrogiem nie jest przesadnie trudna, ponownie jednak na arenie pojawić mogą się pułapki, ograniczając ruch postaci i wymuszając uwagę. Co więcej, nie da się pokonać Izaro podczas jednej walki - gdy zbijesz jego punkty zdrowia o 1/3 paska, zniknie z areny, otworzy się nowe przejście do następnego pomieszczenia i trzeba będzie przebić się przez kilka kolejnych stref, by ponownie trafić do Aspirant's Trial i rozpocząć kolejny etap walki z bossem.
Całość powtórzyć trzeba trzy razy - podczas trzeciego starcia z Izaro, będziesz w stanie finalnie się go pozbyć. Po walce udać należy się w północno-zachodni róg mapy, by wejść do Ascendancy Chamber (7) .
Nagrody w Ascendancy Chamber
Tu w pierwszej kolejności otworzyć można skrzynie ze skarbami - Izaro's Treasure (8) . Do każdej tego typu skrzyni należy wykorzystać klucz (Treasure Key) - te zdobywa się podczas przemierzania labiryntu, dwa z nich wypadną także z samego Izaro.
W tym miejscu pozostały jeszcze dwie mechaniki. Pierwszą z nich jest Altar of Ascendancy (9) . Po wejściu w interakcję z nim, będziesz w stanie przydzielić dodatkowe punkty umiejętności w obrębie Ascendancy Classes - są to dodatkowe specjalizacje dla każdej z klas postaci. Do wyboru jest tutaj kilkanaście umiejętności, lecz odblokować można tylko 8 z nich, gdyż za każdy poziom labiryntu otrzymasz 2 punkty umiejętności. Warto odpowiednio rozplanować rozwój, gdyż zdolności z tego drzewka dają olbrzymie premie dla postaci.
Ostatnią rzeczą, którą można tutaj zrobić, jest wejście w interakcję z Divine Font (10) . Ołtarz ten służy do modyfikowania przedmiotów - dzięki czemu można uzyskać na nich dodatkową, unikalną statystykę.
By wzmocnić przedmiot, kliknąć należy na ikonkę czaszki (11) , a następnie wskazać przedmiot w ekwipunku, który chcemy wzmocnić. Początkowo wzmocnić można wyłącznie rękawice, na wyższych poziomach labiryntu nałożyć można je także na inne przedmioty. Nie da się wzmacniać przedmiotów unikatowych, a samo wzmocnienie doda dodatkową statystkę, nie zastąpi żadnej już istniejącej.
Po wszystkim można wyjść z labiryntu poprzez portal przy zachodnim krańcu pomieszczenia. Kolejne ukończenie labiryntu danego poziomu jest możliwe, lecz nie będzie dało się już uzyskać dodatkowych punktów umiejętności - będziesz mieć jedynie dostęp do skarbów i ołtarza Divine Font.
Następnie: Path of Exile - Temple of Atzoatl, Incursion
Spis treści: Path of Exile - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Path of Exile - karty Divination Cards