Path tracing w Minecraft silną konkurencją dla ray tracingu? Piękna gra świateł w akcji
Bez konieczności posiadania karty z serii RTX.
Dzięki zastosowaniu path tracingu, czyli techniki śledzenia ścieżek opierającej się głównie na odbijaniu promieni świetlnych, udało się całkowicie odmienić popularnego Minecrafta.
Nową metodę odbijania świateł w grze zastosował utalentowany twórca Cody. Paczka z nowymi metodami cieniowania i obliczania promieni świetlnych sprawia, że niezbyt atrakcyjny wizualnie Minecraft wygląda jak zupełnie inna gra.
Na poniższych zrzutach ekranu możemy zaobserwować bardzo realistyczną grę świateł, miękkie i naturalnie układające się cienie i efektowne odbicia, zwłasza od charakterystycznych powierzchni jak woda.
Paczkę Sonic Ether's Unbelievable Shaders mogą przetestować wszyscy gracze, którzy zdecydują się na wsparcie twórcy w serwisie Patreon. Dostęp uzyskamy po uiszczeniu miesięcznej opłaty w wysokości 10 euro.
Warto zaznaczyć, że do przetestowania path tracingu w Minecrafcie nie jest wymagana karta z serii RTX, która potrzebna jest tylko do wykorzystania ray tracingu.
Użycie path tracingu zwiększa jednak wymagania wobec całego peceta, toteż testowanie paczki zaleca się tylko tym graczom, którzy dysponują mocniejszymi konfiguracjami peceta. Nie są znane dokładne wymagania sprzętowe.