Pathfinder: Kingmaker - ambitne RPG z sukcesem na Kickstarze
Pozyskano 500 tys. dolarów.
Na kilkanaście dni przed zakończeniem kampanii, rosyjskie studio Owlcat Games pozyskało na Kickstarterze zakładane 500 tysięcy dolarów, potrzebne na produkcję Pathfinder: Kingmaker.
Tym samym deweloperzy mają otwartą drogę, by w drugiej połowie przyszłego roku wydać ambitną, izometryczną grę RPG, inspirowaną wielkimi klasykami gatunku, takimi jak Baldur's Gate, Fallout czy Arcanum.
Obecnie gracze zobowiązali się wpłacić niecałe 527 tysięcy dolarów. Najbliższy cel dodatkowy - za 550 tys. dol. - to rozbudowany system obozowiska podczas wędrówki, z ustalaniem wartowników czy wysyłaniem łowców na polowania.
Jeśli uda się pozyskać 600 tys. dolarów, twórcy przygotują kolejną klasę postaci - Magusa. Ten posługuje się magią, ale świetnie radzi sobie także z bronią białą. Obrazowy przykład twórców: wiedźmin Geralt lub rycerze Jedi.
Kampania ma wystarczyć na minimum 40 godzin - a nawet dwukrotnie więcej, jeśli zajmiemy się zadaniami pobocznymi. Rozpoczniemy od stworzenia postaci, którą poprowadzimy w opowieści obejmującej pięć wirtualnych lat.
Ważnym elementem Pathfinder: Kingmaker będzie zarządzanie własnym królestwem. Podążając jedną z sześciu „przygodowych” ścieżek natkniemy się na setki wydarzeń losowych, ukończymy 100 projektów państwowych i podbijemy 14 dodatkowych regionów.
Do tego oczywiście zestaw postaci niezależnych z własnymi osobowościami do przyłączenia do drużyny, budowa fortecy, miast i społeczności i zestaw zasad bazujących na trzeciej edycji Dungeons & Dragons.
Jedyną potwierdzoną platformą docelową dla Pathfinder: Kingmaker pozostaje PC.