Skip to main content

Paweł Sasko radzi, od czego zacząć karierę przy tworzeniu gier

Na przykładzie twórców Cyberpunk Orion.

Paweł Sasko - reżyser Cyberpunk Orion - ma radę dla każdego, kto chciałby spróbować swoich sił w branży gier. Przed wysłaniem aplikacji rekrutacyjnej do pracy nad GTA 6 warto zainteresować się tematem modowania.

Jak bowiem zdradza Sasko w wywiadzie z kanałem Flow Games - to właśnie od modowania zaczynało 24 projektantów pracujących obecnie nad zadaniami w Cyberpunk Orion. - Zajmowali się Wiedźminem, Cyberpunkiem i innymi grami. Błażej Augustynek, który obecnie jest reżyserem zadań, był modderem StarCrafta 1 i 2 - mówi deweloper w rozmowie.

Osoby doświadczone w modowaniu pracują także w innych działach CD Projekt Red. 20-osobowy zespół „Jigsoft” - składający się w całości z moderów - był odpowiedzialny za wydanie narzędzia Redkit, pozwalającego tworzyć ambitne modyfikacje, takie jak choćby kreator postaci w Wiedźminie 3.

Narzędzie RedKit to jeden ze sposóbow na rozpoczęcie przygody z modowaniem.Zobacz na YouTube

- Gdy młodzi ludzie pytają mnie, jak dostać się do branży, zawsze odpowiadam im: „naucz się modować” - opowiada Sasko. - Jest tak wiele narzędzi i sposób na robienie tego. Niektórzy z najlepszych ludzi, którzy u nas pracują, byli moderami.

Porada jest bardzo sensowna, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że niektóre modyfikacje potrafią osiągać skalę pełnoprawnych dodatków czy osobnych gier. Spójrzmy chociażby na moda Kroniki Myrtany do Gothica 2, który zdobył nagrodę „modyfikacji dekady” w serwisie ModDB, albo Skyrim Enderal, które przez wielu nazywane jest jednym z najlepszy RPG ostatnich lat.

Zobacz także