Payday 3 w weekend praktycznie nie działało. Twórcy znaleźli winnych
Mało udana premiera.
Payday 3 ma za sobą bardzo nieudaną premierę. Serwery błyskawicznie ugięły się pod napływem graczy, a brak trybów offline sprawił, że kooperacyjna strzelanka w weekend stanowiła niemal wyłącznie „symulator menu głównego” - jak nazwali grę fani.
Tytuł ukazał się w czwartek na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Chętnych na przeprowadzenie skoków nie brakowało, w czym pomagała także jednoczesna premiera w Game Passie. Liczba zainteresowanych szybko zaczęła rosnąć, odwrotnie niż stabilność infrastruktury.
Wydaje się, że kluczowy okres premierowy został więc zaprzepaszczony, a deweloperzy będą potrzebowali dużo czasu, by przywrócić zaufanie graczy i „wygrzebać się” z „w większości negatywnych” recenzji użytkowników na Steamie, które będą odstraszać jeszcze przez długi czas.
W wystosowanym dziś rano oświadczeniu studio Starbreeze zapewnia, że jest „rozczarowane” sytuacją, ale winą obarczono zewnętrznego partnera odpowiedzialnego za matchmaking.
„Infrastruktura tworzenia rozgrywek w Payday 3 nie działała zgodnie z testami i oczekiwaniami” - napisało szef firmy, Tobias Sjögren. „Oprogramowanie do matchmakingu napotkało nieprzewidziany błąd, przez co nie było w stanie obsłużyć ogromnego napływu graczy. Problem ten spowodował sytuację nie do naprawienia dla zewnętrznego partnera Starbreeze”.
„Nową wersję oprogramowania stopniowo wdrażano we wszystkich regionach, co doprowadziło do poprawy wydajności. Jednak aktualizacja przygotowana przez tego partnera w niedzielę wieczorem ponownie wprowadziła niestabilność do infrastruktury. Partner kontynuuje prace nad ulepszeniem i ustabilizowaniem systemów online” - dodano.
Starbreeze chwali się jednocześnie, że w weekend w szczytowym momencie udało się przyciągnąć jednocześnie ponad 218 tysięcy graczy oraz - ogólnie - 1,3 mln unikatowych użytkowników. Większość nie miała co robić, ale to zapewne szczegół.
Jeśli o zewnętrznym partnerze do spraw matchmakingu mowa, ten wkrótce przestanie zajmować się grą. Są też najwyraźniej szanse na tryby rozgrywki offline. „W perspektywie krótkoterminowej studio koncentruje się na zapewnieniu jak najlepszych wrażeń” - podsumowuje Sjögren. „W dłuższej perspektywie oznacza to ocenę możliwości nowego partnera w zakresie wyszukiwania rozgrywek i zmniejszenie zależności Payday 3 od usług online”.
„Jesteśmy rozczarowani problemami, z jakimi borykali się nasi gracze podczas premierowego weekendu, ale jesteśmy pewni naszego produktu i jakości Payday 3, a wszystkie dostępne wskaźniki to potwierdzają” - dodano. „Mamy przed sobą wiele sumiennej i konsekwentnej pracy, by odzyskać zaufanie społeczności i zamierzamy to zrobić”.