Skip to main content

Pełna wersja Diablo 4 będzie mniej hojna. Beta podkręciła loot

Częstsze dropy to tylko część testów.

Wielu graczy wyrażało pewne zaniepokojenie wysoką częstotliwością upuszczania przez potwory przedmiotów legendarnych. Blizzard wyjaśnia, że jest to wyłącznie cecha bety, a w pełnej wersji Diablo 4 dropy będą rzadsze.

Uczestnicy wczesnej bety Diablo 4, która odbyła się w miniony weekend, zwrócili uwagę na to, że mocne przedmioty pojawiały się zaskakująco często, a częstotliwość sięgała dwóch legend na godzinę, co wydaje się zbyt wysoką wartością. Okazuje się, że obserwacje graczy były trafne, o czym poinformował sam reżyser gry, Rod Fergusson.

W odpowiedzi na pytanie jednego z użytkowników Twittera, Fergusson wyjaśnił, że to celowa decyzja deweloperów, a drop rate jest wyższy, by ułatwić testowanie produkcji i sprawdzanie różnych mechanik, ponieważ wersja beta Diablo 4 oferuje tylko niewielki fragment gry w ograniczonym czasie.

Twórcy zamierzają zmniejszyć częstotliwość znajdowania przedmiotów legendarnych w pełnej wersji gry, która na półki trafi 6 czerwca. Powinno to uspokoić obawy fanów, którzy martwili się, że itemizacja i drop rate prezentowane w becie mogą nie sprawdzić się w finalnym produkcie, a zawyżone wartości negatywnie wpłyną na przyjemność w końcowych fazach gry.

Z jednej strony wyższe dropy przekładają się na większą przyjemność czerpaną przez graczy podczas ograniczonych czasowo testów, z drugiej deweloperzy mogą w ten sposób sprawdzić systemy odpowiedzialne za zarządzanie lootem oraz wpływ legendarnych prefixów na balans rozgrywki. Dziś rozpoczynają się otwarte testy Diablo 4 przeznaczone dla wszystkich chętnych.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także