Pełna wersja kosmicznego Everspace zadebiutuje 26 maja na PC i Xbox One
Jest też łatka z teleportami.
Twórcy Everspace - kosmicznej strzelanki z elementami znanymi z gier roguelike - ujawnili datę premiery pełnej wersji projektu. Tytuł opuści program Early Access w przyszłym miesiącu - 26 maja.
Produkcja pojawi się nie tylko PC, ale także na konsoli Xbox One. Dostępna będzie na Steamie, GOG.com oraz w sklepie Microsoftu, gdzie ceny ustalono odpowiednio na 28 euro, 121 zł i 137 zł.
Za powstanie projektu odpowiada niemieckie studio Rock Fish Games. Zespół założyli deweloperzy, którzy w przeszłości pracowali nad wydawaną na komputerach osobistych i urządzeniach mobilnych serią Galaxy on Fire.
Akcja gry osadzona jest w dalekiej przyszłości, gdy ludzkość zdołała sięgnąć gwiazd. Wcielamy się w pilota statku międzygwiezdnego, przemierzającego galaktykę o dosyć otwartej strukturze.
Twórcy położyli nacisk na prostotę rozgrywki. Sterowanie nie należy więc do skomplikowanych i mechanizmy zabawy można szybko przyswoić.
Większość czasu spędzamy na wykonywaniu przygotowanych przez autorów zadań. Poszczególne misje sprowadzają się w głównej mierze do walki z napotykanymi przeciwnikami oraz gromadzenia surowców.
Everspace nie jest jednak łatwą produkcją - zawiera elementy znane z tytułów roguelike, co oznacza, że nietrudno doprowadzić do zniszczenia prowadzonego okrętu. Na szczęście po klęsce otrzymujemy dostęp do lepszego sprzętu.
Podobnie jak w innych tego typu grach, po każdej porażce generowana jest nowa, częściowo zmodyfikowana, wersja kosmicznego uniwersum.
Wraz z ujawnieniem daty premiery pełnej wersji produkcji, twórcy opublikowali na Steamie kolejną aktualizację. Najważniejszym elementem wprowadzonym w łatce oznaczonej numerem 0.7 są pozostałości starożytnej rasy znanej jako ancient.
Podczas eksploracji kosmosu natkniemy się na stworzone przez cywilizację teleporty, które umożliwiają szybką podróż pomiędzy określonymi lokacjami.
Są też glify - opracowane przez starożytną rasę ulepszenia, które zamontujemy we własnym statku. Zdobycie ich nie jest jednak łatwym zadaniem - wpierw trzeba stawić czoła samym ancientom.
Patch dodaje również nowe elementy interfejsu w postaci wskaźników zawierających informacje na temat uszkodzeń poszczególnych części okrętu oraz namierzonych celów. Przygotowano też opcję wyłączenia HUD-u w widoku z perspektywy pierwszej osoby.
„Tytuł już w tej chwili, parę miesięcy przed premierą wygląda na produkt niesamowicie dopracowany, a jeśli twórcy dotrzymają wszystkich złożonych podczas kampanii na Kickstarterze obietnic, kompletna gra będzie prezentować się naprawdę imponująco” - w październiku ubiegłego roku pisał Artur we wrażeniach z wczesnej wersji Everspace.