Perception - nowy horror od byłych twórców serii BioShock
Przygody niewidomej kobiety.
Grupa deweloperów odpowiedzialnych w przeszłości za serię BioShock ogłosiła swój najnowszy projekt - horror z widokiem z perspektywy oczu bohaterki. Wcielamy się w niewidomą kobietę, badającą tajemniczą posiadłość.
Szefem projektu jest Bill Gardner, który spędził w Irrational 12 lat, odpowiadając za niemal wszystkie gry tego studia - od SWAT 4 do BioShock Infinite. W pierwszym BioShocku stworzył wolniejsze etapy, takie jak Welcome to Rapture, Medical Pavilion i Fort Frolic. Doświadczenia chce teraz przełożyć na nowy tytuł.
Bohaterka - Cassie - ma wizje tajemniczej posiadłości, gdzieś w Nowej Anglii. Ostatecznie udaje się jej zlokalizować budynek na Echo Bluff, samotnym półwyspie w Gloucester w Massachusetts. Dziewczyna dociera na miejsce i wkracza do środka, by zbadać wnętrze domu.
Choć jest niewidoma, to pomaga jej coś, co Gardner określa jako swoją „dziwną interpretację” echolokacji. Wszystkie dźwięki tworzą wizualizacje, które widzi gracz i bohaterka. Całość prezentuje poniższy zwiastun.
Za pomocą laski możemy stukać w przeróżne obiekty, co generuje dźwięk i wizualizuje okolicę. Problem polega na tym, że hałasy przyciągają również istotę zwaną Presence, która chce zapobiec ujawnieniu sekretów posiadłości.
Ważną rolę odegra także telefon głównej bohaterki. Za pomocą aplikacji zamienimy znajdowane listy na mowę, zadzwonimy też do znajomego, który opisze obiekty. Cassie cofnie się nawet w przeszłość, odkrywając losy budynku na przestrzeni lat.
Gardner porównuje Perception do Gone Home, czyli podobnej w założeniach produkcji Steve'a Gaynora. Obaj mężczyźni pracowali razem nad BioShock Infinite w Irrational. Na potrzeby nowego projektu powstało teraz studio The Deep End Games, pełne weteranów z tej firmy.
Zainteresowani gracze mogą wesprzeć projekt na Kickstarterze, gdzie deweloperzy mają nadzieję pozyskać 150 tysięcy dolarów. Gra zmierza na PC, z premierą zaplanowaną na czerwiec przyszłego roku.
Masz wolną chwilkę? Zobacz także:
- Recenzja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
- Digital Foundry kontra Wiedźmin 3 - analiza techniczna
- Assassin's Creed Syndicate - spojrzenie na kwestie techniczne
- Zastanawialiście się kiedyś, czy Andrzej Sapkowski grał w Wiedźmina?
- HBM - przyszłość graficznej pamięci RAM według AMD