Skip to main content

Phasmophobia odniosła sukces, dlatego twórca zmienia plany rozwoju gry

Na razie skupia się na usuwaniu błędów.

  • Twórca gry Phasmohobia nie spodziewał się dużego sukcesu tytułu
  • Popularność produkcji wymusiła na jej autorze zmianę planów dalszego rozwoju projektu
  • Nie pojawi się tryb PvP

Phasmophobia to nastawiona na kooperację gra, w której użytkownicy polują na duchy. Tytuł przygotowany przez jednoosobowe studio Kinetic Games odniósł na tyle duży sukces, że autor projektu postanowił zmodyfikować plany rozwoju pozycji.

Produkcja dostępna jest w programie Early Access na Steamie. Twórca - deweloper posługujący się pseudonimem Dknighter - w rozmowie z serwisem IGN przyznał, że początkowo okres wczesnej wersji miał być stosunkowo krótki, ale zasugerował, że się znacznie wydłuży.

- Zamierzałem dodać tylko kilka dodatkowych map, typów duchów i wyposażenia. Ze względu na popularność gry, oczekiwania [względem tytułu - red.] wzrosły, więc muszę ponownie przemyśleć plany dotyczące przyszłości projektu - tłumaczy.

Zobacz na YouTube

Autor przyznaje, że nie spodziewał się, że Phasmophobia odniesie duży sukces - przewidywał, że w dniu premiery na jednym serwerze pojawi się co najwyżej 500 osób. Do tej pory zaś produkcja sprzedała się w 2 milionach egzemplarzy, a liczba jednocześnie zalogowanych graczy sięga nawet 90 tysięcy.

Na razie deweloper skupia się na dopracowywaniu tytułu i usuwaniu najważniejszych błędów. Większość ulepszeń publikowanych jest, gdy tylko są gotowe, ale niektóre wymagają dodatkowych testów. Dopiero po wyeliminowaniu kluczowych usterek Dknighter zajmie się przygotowywaniem nowej zawartości.

Do gry najpewniej nie trafi jednak tryb PvP, czyli nastawiony na rywalizację. Moduł przez chwilę wymieniano wśród tworzonych elementów, ale ostatecznie autor zrezygnował z wariantu - przekonuje, że zamieniłby produkcję w coś „zupełnie innego”.

Zobacz także