Phil Spencer: Kinect jednym z najważniejszych wynalazków w historii Xbox
Sprzęt pokazał nowe możliwości.
Phil Spencer przyznał, że jednym z najważniejszych wkładów działu Xbox w świat gier wideo na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat był Kinect - zestaw kamer i czujników sterowania ruchowego.
O opinię zapytał magazyn Edge. Na pierwszym miejscu menedżer wymienił Xbox Live na pierwszym Xboksie i późniejszą standaryzację kont użytkownika na X360, lecz na drugim miejscu jest jego zdaniem właśnie Kinect, co może być pewnym zaskoczeniem.
- To nie tak, że wcześniej powstawały gry tylko dla dorosłych, ale zaczęliśmy tworzyć projekty w stylu Kinect Sports, a śladem podążyli inni deweloperzy, jak Happy Action Theatre i tytuły taneczne. To otworzyło nam oczy na to, jak szerokie może być spektrum pozycji na Xboksy - wyjaśnił szef działu Xbox w Microsofcie.
Jak dodał, kontroler ruchowy był także ważny z punktu widzenia niepełnosprawnych graczy, ponieważ zaoferował szersze opcje sterowania nie tylko z pomocą klasycznych kontrolerów.
- Sądzę, że nasza praca na polu ułatwień dostępu, czy to w sferze sprzętu, czy oprogramowania, wywodzi się właśnie z Kinecta. Niekoniecznie z samego urządzenia, ale z pomysłu na to, że platforma do gier może znaczyć więcej. A ta podróż wciąż trwa.
Kinect debiutował w 2010 roku dla Xboksów 360, a późniejszy model 2.0 dodawano do wszystkich premierowych egzemplarzy Xbox One. Urządzenie nigdy jednak nie przekonało użytkowników i dzisiaj Xbox Series X/S w ogóle go nie obsługuje, choć niedawno zostało wskrzeszone przez telewizję Sky.