Skip to main content

Phil Spencer: rozgrywka „w chmurze” nie zastąpi tradycyjnych konsol przez wiele lat

Streaming to tylko alternatywa.

Coraz częściej słyszymy o rozbudowaniu usług służących strumieniowaniu rozgrywki. Pojawiły się głosy, że „chmura” szybko zastąpi tradycyjny sprzęt, ale innego zdania jest Phil Spencer, szef działu Xbox w Microsofcie.

- Myślę, że przez wiele, wiele lat najlepszym sposobem rozgrywki na konsoli będzie pobranie gry i włączanie jej bezpośrednio z poziomu sprzętu. To samo tyczy się PC - powiedział Spencer w wywiadzie opublikowanym na YouTube przez kanał Level Up.

Menedżer przekonuje w rozmowie, że granie „w chmurze” powinno być tylko alternatywą dla osób, które nie mają odpowiednio mocnego sprzętu, zdolnego uruchamiać wymagające gry.

Koncern stawia przede wszystkim na sprzęt

- Potrzeba jeszcze dużo czasu, zanim strumieniowanie trafi na rynek masowego odbiorcy. Natomiast by to stało się najlepszym sposobem na granie, musi minąć jeszcze więcej czasu. Jeżeli to w ogóle się stanie.

- Najważniejsze to dać graczowi wybór, zamiast zastępować mu dotychczasowy sposób zabawy - tłumaczy Spencer.

Według nieoficjalnych informacji, Microsoft opracowuje dwie wersje Xbox Scarlett, czyli następcy One - jedną tradycyjną, a drugą korzystającą po części z obliczeń wykonywanych „w chmurze”.

Zobacz także