Phil Spencer z mocnym apelem do twórców. „Przestańmy dzielić graczy”
Niech gry pozostaną radością.
Phil Spencer - szef działu Xbox w Microsofcie - zareagował na rosnącą polaryzację w branży gier. Zaznaczył w przemówieniu, że twórcy powinni skupić się na łączeniu, a nie skłócaniu graczy.
Prezes Xboxa poświęcił fragment swojej niedawnej przemowy na bezpośredni zwrot do deweloperów branży. Przypomniał, jak ogromna odpowiedzialność ciąży na każdym z twórców, którzy często skupiają się na potęgowaniu podziałów między graczami.
- Jako twórcy światów, naszą największą odpowiedzialnością jest inspirowanie i zapraszanie do zabawy - mówił podczas imprezy New York Game Awards. - Każdy z setek tytułów, będących na wyciągnięcie ręki graczy, jest echem radości. My wszyscy, wszystkie nasze zespoły na całym świecie, jesteśmy współodpowiedzialni za tworzenie tego echa radości.
- My, liderzy biznesu, jesteśmy wezwani, by mieć odwagę chronić i pielęgnować tę wspólną radość. Jesteśmy wezwani do tworzenia i rozwijania tych doświadczeń. Przestańmy dzielić graczy i twórców, a zamiast tego skupmy się na budowaniu i wzmacnianiu tej radości.
Jak łatwo się domyślić, apel Spencera odnosi się także do procesu przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft, które wciąż rozpala wśród graczy i deweloperów ogromne emocje. Przypomnijmy, że transakcja trafia na coraz to poważniejsze przeszkody, takie jak chociażby oficjalny sprzeciw ze strony Komisji Europejskiej.
Źródłem problemu mają być obawy o rzekomą dominację Microsoftu na rynku. Zdaniem graczy przeciwnych przejęciu, firma może mieć w planach uczynienie serii Call of Duty tytułem ekskluzywnym dla Xboxa, co byłoby niekorzystne dla użytkowników konkurencyjnej konsoli. Warto jednak zaznaczyć, że sam Spencer zapewniał w przeszłości, iż wspomniana marka pozostanie dostępna na urządzeniach Sony.