Phil Spencer zapewnia, że Xbox ma lepszą niż Sony strategię dla PC
„Inni wydają gry lata później...”
Phil Spencer - szef działu Xbox w Microsofcie - skomentował politykę konkurencji w kwestii wydawania gier na PC i zapewnił, że jego firma ma lepszą strategię w tej sferze. Nietrudno się domyślić, że mało subtelna wypowiedź dotyczy Sony.
- Ekosystem Xbox dociera każdego miesiąca do setek milionów osób, a nasza grupa odbiorców będzie rosła, podczas gdy u innych pozostaje względnie stała - mówił menedżer w specjalnym materiale wideo przed targami E3.
- Podczas gdy ten ekosystem rośnie, staje się bardziej wartościowy dla graczy i naszych partnerów. Obecnie jesteśmy więc jedynym producentem wydającym jednocześnie na konsolach, PC i w chmurze. Inni publikują gry konsolowe na PC lata po premierze, przez co nie tylko zmuszają konsumentów do kupowania sprzętu, ale później każą płacić drugi raz, by zagrać na PC.
Ostatnie zdanie jest dość wyraźnym nawiązaniem do niedawnej wypowiedzi Hermena Hulsta, szefa PlayStation Studios - podmiotu kontrolującego wewnętrzne zespoły deweloperskie Sony.
- Chcę podkreślić, że to PlayStation pozostanie najlepszym miejscem, by na premierę cieszyć się tytułami od PlayStation Studios. Cenimy jednak graczy na PC i zamierzamy dalej wybierać właściwy moment na publikację każdego projektu. Bend Studio wydało właśnie Days Gone, jakieś dwa lata po debiucie na PS4 - mówił menedżer w ubiegłym tygodniu.
- Mam też nadzieję, że gra przyciągnie nową rzeszę fanów. Taki jest właśnie cel: dotarcie do nowych graczy, którzy nie doświadczyli jeszcze świetnych opowieści, postaci i światów, które zbudowaliśmy. Wydanie gry na PC nigdy nie odbędzie się kosztem budowania ekscytującej oferty tytułów na konsolach - dodał.
Komentarz Spencera pomija oczywiście istotny fakt: PC jest na dobrą sprawę platformą należącą do Microsoftu. To amerykańska korporacja odpowiada bowiem za system operacyjny Windows, zdecydowanie dominujący na komputerach graczy.
- Patrząc w przyszłość, widzimy dalsze wzrosty na PC w przyszłym roku, dzięki kolejnemu zestawowi gier od Xbox Games Studios i Bethesdy, podczas gdy Game Pass pozostanie kluczowym elementem naszej strategii dla gier - dodał Spencer.