Skip to main content

Phoenix Point - ekwipunek: dobór sprzętu i ograniczenia

Wszystko o doborze wyposażenia i karach za korzystanie ze sprzętu innej klasy.

Każdy żołnierz w Phoenix Point korzysta z określonego ekwipunku, zależnego od jego klasy, roli na polu walki, lecz także od stopnia zaawansowania technologicznego gracza. Żołnierze mogą przenosić określoną ilość ekwipunku, są także ograniczeni przez jego wagę.

By dostać się do ekwipunku żołnierza, kliknąć należy na przycisk Personel (1), a następnie z listy dostępnych wojaków wybrać tego, który nas interesuje. Teraz wystarczy wejść do zakładki Sprzęt (2), by otworzyć nowe okno wyposażenia jednostki.

Ekran wyposażenia podzielony jest na kilka sekcji, takich jak:

  • Gotowy (3) - przedmioty, z których żołnierz może skorzystać natychmiast, bez konieczności zmiany wyposażenia, z którym wiąże się wydatek punktów akcji.
  • Pancerz (4) - aktualnie posiadany przez żołnierza pancerz głowy, tułowia i nóg. Tutaj pojawiają się także mutacje, którym poddany został żołnierz.
  • Montowane (5) - przedmioty montowane na pancerzu żołnierza. Mogą tutaj być proste przedmioty zwiększające jakiś parametr, wieżyczka w przypadku Inżyniera, bądź wyrzutnia rakiet żołnierza klasy Ciężki.
  • Ciało (6) - przedmioty, które żołnierz przenosi w ekwipunku, a których nie da się od razu wykorzystać. By to zrobić, trzeba będzie podmienić przedmioty z sekcji Ciało z tymi z sekcji Gotowy - co kosztuje jednak punkt akcji.
  • Obciążenie (7) - wskaźnik przedstawiający udźwig żołnierza. Jeśli przekroczy on dopuszczalną wartość, żołnierz otrzyma karę do szybkości poruszania się. Parametr ten zwiększyć można podnosząc wartość Siły żołnierza.
  • Przedmioty w magazynie (8) - wszystkie przedmioty, które znajdują się w magazynach baz Phoenix Point. W przedmioty te wyposażyć można żołnierzy przed rozpoczęciem starcia.

Dobierając ekwipunek, warto zawsze wrzucić do plecaka (sekcja Ciało) dodatkowe magazynki, szczególnie w przypadku trudniejszych misji - żołnierz, któremu braknie naboi, staje się praktycznie bezużyteczny. Przydatne są także Apteczki i granaty.

Należy także pamiętać o tym, że każda klasa korzystać może z określonego ekwipunku. Jeśli żołnierz wyposażony zostanie w broń, w której wykorzystaniu nie jest przeszkolony, otrzyma on karę do celności, a podczas strzału będzie miał szansę na nieudany atak - zmarnuje on nabój, lecz nie zada obrażeń.

Następnie: Phoenix Point - zasoby, pozyskiwanie: technologia, materiały, żywność, mutageny

Spis treści: Phoenix Point - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Phoenix Point - wieloklasowość żołnierzy

Zobacz także