Skip to main content

Phoenix Point - klasy postaci: Inżynier

Wszystko o klasie Inżyniera, umożliwiającej rozstawianie wieżyczek bojowych.

Inżynier to jedna z bardziej niestandardowych klas żołnierzy w grze Phoenix Point. Jest to jedyna klasa unikalna dla frakcji Nowe Jerycho. By ją odblokować, należy utrzymać odpowiednio wysokie relacje ze wspomnianą frakcją, a następnie ukończyć badanie Rozwój Techników - od tego momentu będzie można ich rekrutować w placówkach frakcji Nowe Jerycho.

Inżynier domyślnie posiada biegłość w trzech typach ekwipunku. Pierwszą jest broń ochrony osobistej (PDW), rodzaj karabinu szturmowego zadającego od niego wyższe obrażenia, jednak skuteczny na krótszym dystansie. Drugim są Mechaniczne ramiona, broń montowana, która pozwala Inżynierowi zadawać obrażenia wręcz, leczyć sojuszników czy bezpiecznie usuwać Mózgopluskwy.

Ostatnim, a zarazem najważniejszym typem ekwipunku, są wieżyczki. Inżynier może rozstawić ich dowolną ilość, a każda jest w stanie oddać jeden strzał podczas rundy, zadając przy tym jedne z najwyższych obrażeń w grze. Wieżyczki można przeładować, gdyby brakło im amunicji, świetnie nadają się także do odwracania uwagi wrogów.

Żołnierze tej klasy mają dostęp do następujących zdolności:

  • Poziom 1 - Szkolenie: Inżynier - biegłość w obsłudze broni ochrony osobistej, mechanicznych ramion i wieżyczek.
  • Poziom 2 - Szybkie użycie - zdolności używania apteczek, stymulatorów i mechanicznych rąk zużywają 1 punkt akcji mniej (1 zamiast 2).
  • Poziom 3 - Ręczne sterowanie - pozwala ręcznie sterować wieżyczką bądź bronią pojazdu.
  • Poziom 4 - Nowa klasa - możliwość wyboru drugiej klasy żołnierza.
  • Poziom 5 - Sanitariusz - przywraca 10 punktów zdrowia i 10 punktów pancerza wszystkim częściom ciała celu. Kontuzjowane części ciała są przywracane.
  • Poziom 6 - Zdalne rozmieszczenie - rzuca i rozmieszcza wieżyczki za 1 punkt akcji.
  • Poziom 7 - Elektryczne wzmocnienie - wszyscy sojusznicy otrzymują 20 punktów pancerza na czas 1 tury.

Najważniejszymi umiejętnościami Inżyniera są Elektryczne wzmocnienie (1) , Zdalne rozmieszczenie (2) i Sanitariusz (3) . Na szczególną uwagę zasługuje Elektryczne wzmocnienie - daje wszystkim sojusznikom (na każdej części ciała) 20 punktów dodatkowego pancerza, znacząco zwiększając ich wytrzymałość. Zdalne rozmieszczenie pozwala rozstawiać wieżyczki w odległych miejscach, przez co Inżynier nie musi wystawiać się na ogień wroga.

Wybierając drugą klasę dla inżyniera warto zainteresować się Szturmem, z uwagi na zdolność Sprintu - dzięki niej żołnierz będzie w stanie sprawniej przemieszczać się po polu walki, jeszcze efektywniej wspierając drużynę.

Korzystając z tego typu żołnierzy, warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:

  • Inżynier to przede wszystkim klasa wsparcia - jego celem jest zwiększanie wydajności innych żołnierzy, uzdrawianie ran i rozstawianie wieżyczek. Prowadzenie ognia przy pomocy broni PDW powinno być ograniczone do minimum.
  • Nie ignoruj użyteczności Mechanicznych ramion. Dzięki nim bezpiecznie usuniesz Mózgopluskwę, zadasz olbrzymie obrażenia wręcz, a także wyleczysz sojusznika bądź urządzenie mechaniczne, wszystko bardzo niskim kosztem punktów akcji.
  • Inżynier nie jest ograniczony do jednej wieżyczki. Tych rozstawić można dowolną ilość - wystarczy wrzucić kilka sztuk do plecaka żołnierza, a potem rozstawić je jedna po drugiej.
  • Posiadanie kilku Inżynierów w drużynie to prosta recepta na sukces. Dzięki temu będziesz w stanie rozstawić nawet kilkanaście wieżyczek jednocześnie, a także sprawić, iż żołnierze będą niemalże nieśmiertelni, gdyż zdolność Elektryczne wzmocnienie nałożyć można kilkukrotnie.

Następnie: Phoenix Point - klasy postaci: Infiltrator

Spis treści: Phoenix Point - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Phoenix Point - klasy postaci: Snajper

Zobacz także