Phoenix Point - klasy postaci: Kapłan
Wszystko o klasie skupiającej się wokół psioniki.
Kapłan to druga - obok Berserkera - unikalna klasa postaci frakcji Akolici Anu. By zyskać do niej dostęp, trzeba utrzymywać pozytywne relacje ze wspomnianą frakcją, a następnie ukończyć badanie Klasa Kapłanów Anu. Od tego momentu będziesz w stanie rekrutować żołnierzy tej klasy z placówek frakcji Akolici Anu.
Kapłan to specjalista w Phoenix Point - główną siłą żołnierzy tej klasy są liczne ataki psioniczne, zadające duże obrażenia, bądź nakładające negatywne efekty (jak atak paniki czy kontrola umysłu), a także możliwość wspierania oddziałów sojuszniczych i poprawa ich zdolności defensywnych.
Unikalnym wyposażeniem Kapłanów jest broń wirusowa -karabiny zadające co prawda niewielkie obrażenia, lecz nakładająca na cel także obrażenia wirusowe. Te z kolei świetnie współgrają z tą klasą, gdyż obniżają punkty siły woli wrogich oddziałów - przez co ci są bardziej podatni na wspomnianą kontrolę umysłu czy ataki paniki.
Klasa ta ma dostęp do następujących zdolności:
- Poziom 1 - Szkolenie: Kapłan - biegłość w obsłudze broni wirusowej.
- Poziom 2 - Kontrola umysłu - przejęcie kontroli nad wrogą jednostką. Pochłania tyle punktów woli, iloma dysponuje jednostka wroga, a podtrzymanie zdolności wymaga 2 punktów na turę.
- Poziom 3 - Wywołanie paniki - wywołuje u celu atak paniki, jeśli jego siła woli jest mniejsza niż kapłana.
- Poziom 4 - Nowa klasa - możliwość wyboru dodatkowej klasy żołnierza.
- Poziom 5 - Szósty zmysł - wszyscy organiczni wrogowie w promieniu 15 metrów zostają odsłonięci.
- Poziom 6 - Osłona telepatyczna - sojusznicy w promieniu 10 metrów nie panikują i są niewrażliwi na obrażenia telepatyczne.
- Poziom 7 -Atak telepatyczny - zadaje 100 punktów obrażeń wszystkim wrogom w promieniu 10 metrów.
Na szczególną uwagę zasługują tutaj zdolność Kontrola umysłu (1) i Wywołanie paniki (2) - obie pozwalają siać zamęt w szeregach wroga, warto jednak przed atakiem osłabić siłę woli przeciwnika przy pomocy broni wirusowej.
Oprócz tego każda ze zdolności Kapłana jest bardzo przydatna - Szósty zmysł (3) pozwoli namierzać wrogów w budynkach i odkrywać Trittonów, Osłona telepatyczna (4) ochroni sojuszników przed szkodliwymi zdolnościami Pandoran.
Jeśli chodzi o wieloklasowość, najlepiej wybrać Szturm bądź Snajpera. Pierwsza klasa przydaje się z uwagi na zdolność Kontratak (ze Sprintu nie warto korzystać, gdyż skuteczność Kapłana opiera się o punkty woli), która umożliwia łatwiejsze zarażanie wrogów przy pomocy broni wirusowej, druga ze względu na zdolność Szybkie celowanie, która pozwala oddać więcej strzałów.
Korzystając z żołnierzy tej klasy, warto pamiętać o kilku rzeczach, takich jak:
- Kapłan nie służy do zadawania obrażeń. Jego rola to sianie zamętu na polu walki - blokowanie zdolności specjalnych przy pomocy obrażeń wirusowych, przejmowanie kontroli nad jednostkami i wywoływanie ataków paniki.
- Kapłan świetnie sprawdza się w roli wsparcia. Jego zdolności pozwalają mu odkrywać ukrytych wrogów (co jest szczególnie przydatne podczas walk z Trittonami czy żołnierzami Synedrionu), a także chronić sojusznicze oddziały przed atakami psionicznymi.
- Kluczową cechą Kapłana są punkty Siły woli (5) - im postać posiadać będzie ich więcej, tym skuteczniejsze będą zdolności, między innymi Kontrola umysłu i Wywołanie paniki.
Spis treści: Phoenix Point - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Phoenix Point - klasy postaci: Berserker