Phoenix Point - klasy postaci: Snajper
Wszystko o klasie postaci skupiającej się na walce na dystans, czyli Snajperze.
Snajper to ostatnia z trzech dostępnych od początku klas postaci - obok Ciężkiego i Szturmu - a zarazem jedna z najbardziej wyspecjalizowanych w grze. Żołnierze tej klasy walczą przy pomocy karabinów snajperskich, namierzając słabe punkty celów i zadając obrażenia z drugiego końca pola bitwy, sami pozostając po za zasięgiem wroga.
Klasa Snajpera domyślnie biegła jest w karabinach snajperskich i pistoletach. Snajperka sprawdza się na każdym dystansie, jednak z uwagi na niską odporność żołnierza warto strzelać z niej z możliwie dużej odległości. Pojedynczy wystrzał pochłania także 3 punkty akcji. Pistolety z kolei świetnie spisują się na średnich dystansach i wymagają 1 punktu akcji do wystrzału - dzięki czemu Snajper może oddać dwa strzały w jednej turze.
Żołnierze tej klasy mają dostęp do następujących zdolności:
- Poziom 1 - Szkolenie: Snajper - biegłość w walce przy użyciu karabinów snajperskich i pistoletów.
- Poziom 2 - Ogromna koncentracja - obserwacja zużywa 1 punkt akcji mniej (1 zamiast 2).
- Poziom 3 - Szybkie celowanie - następny strzał bronią, w której postać jest biegła, zużywa 1 punkt akcji mniej i jest 25% celniejszy.
- Poziom 4 - Nowa klasa - możliwość wyboru drugiej klasy żołnierza.
- Poziom 5 - Strzelec Wyborowy - premia 50% do celności przy użyciu broni, w której żołnierz jest biegły, gdy w promieniu 10 metrów nie ma wroga.
- Poziom 6 - Słaby punkt - wywołanie kontuzji części ciała usuwa również chroniący ją element pancerza.
- Poziom 7 - Znak śmierci - oznacza wybranego wroga, który do końca tury otrzymuje 50% więcej obrażeń.
Na szczególną uwagę zasługują tutaj dwie zdolności - Szybkie celowanie (1) i Znak śmierci (2) . Pierwsza sprawia, iż snajper może wykonać strzał z broni głównej, a następnie dwa ataki pistoletem, druga z kolei świetnie sprawdza się w walce z wytrzymałymi wrogami, jak Scylla, dając całej drużynie premię do zadawanych celowi obrażeń. Wartą uwagi jest Ogromna Koncentracja - dzięki niej żołnierz jest w stanie oddać strzał i przejść w tryb Obserwacji.
Planując wybór drugiej klasy, warto zainteresować się przede wszystkim klasą Ciężki, z uwagi na jej zdolność Atak Furii - dzięki niej żołnierz będzie w stanie wykonać tyle strzałów, ile posiada naboi w magazynku, bez problemu likwidując cele jak Scylla za jednym zamachem. Wartym uwagi jest też Infiltrator - dzięki licznym premiom do skradania się, żołnierz ma szansę zostać niezauważonym przez całe starcie.
Korzystając z żołnierzy tej klasy, warto pamiętać o kilku rzeczach, takich jak:
- Snajperzy korzystają z lekkiego pancerza. Zwiększa to ich prędkość i/lub celność, jednocześnie jednak posiadają najniższą wartość pancerza ze wszystkich innych klas. Z tego też powodu żołnierze ci powinni prowadzić ogień z możliwie dużego dystansu.
- Żołnierz klasy Snajper, w połączeniu z klasą Ciężki, świetnie nadaje się do chwytania wrogich jednostek. Karabin paraliżujący Atena NS-2 dzięki zdolności Atak Furii jest w stanie zadać aż 180 punktów paraliżu, unieruchamiając dowolną jednostkę w grze.
- Prędkość (3) jest najważniejszym parametrem, który warto rozwijać u snajperów. Powód jest prosty - atak przy pomocy snajperki wymaga 3 punktów akcji, przez co żołnierze ci muszą poruszać się w ramach 1 punktu akcji, ważnym jest więc, by byli się oni w stanie przemieścić maksymalnie daleko.
Następnie: Phoenix Point - klasy postaci: Inżynier
Spis treści: Phoenix Point - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Phoenix Point - klasy postaci: Ciężki