Phoenix Point - paraliż, jak schwytać jednostki obcych
Wszystko o mechanice paraliżu, schwytaniu i przetrzymywaniu jednostek Pandoran.
Wraz z przebiegiem rozgrywki w Phoenix Point, wzorem gier z odświeżonej serii XCOM, gracz będzie mieć możliwość - a także konieczność - pojmania jednostek Pandoran. Ma to znaczenie fabularne (bez tego nie da się pchnąć scenariusza do przodu), przydaje się także podczas korzystania z systemu mutacji wojsk. Jak więc pojmować i wykorzystywać jednostki Pandoran do swoich celów?
W pierwszej kolejności opracować należy technologię Schwytanie i uwięzienie Pandoran. Badanie to pojawia się po kilku(nastu) godzinach rozgrywki, a jego ukończenie odblokowuje dwie rzeczy. Pierwszą z nich jest placówka Więzienie (1) , która służy do przechowywania schwytanych obcych.
Drugą rzeczą jest Neuralizator (2) . Jest to broń paraliżująca do walki wręcz. Jej wykorzystanie zadaje 8 punktów paraliżu. Każda jednostka wroga posiada konkretną wytrzymałość na paraliż, przedstawioną za pomocą wartości liczbowej. Warto zaznaczyć, iż nie ma na nią wpływu pancerz oddziału.
Jeśli ilość zadanych punktów paraliżu przekroczy odporność jednostki, zostanie ona sparaliżowana (3) i nie będzie mogła się ruszyć. Jeśli paraliż utrzyma się do końca misji, jednostka zostanie schwytana.
Mechanika wytrzymałości na paraliż jest prosta - im jednostka jest mocniejsza, tym więcej punktów paraliżu wytrzyma. Dla przykładu, by sparaliżować Mózgopluskwę wystarczy zadać jej 16 punktów paraliżu, Scylla z kolei posiada wytrzymałość na poziomie 96 punktów. Jednorazowy atak przy pomocy Neuralizatora zadaje 8 punktów, a wroga jednostka pozbywa się 1 punktu paraliżu z każdą turą.
Z mechaniką chwytania wrogich jednostek wiążą się dwie rzeczy. Pierwszą jest możliwość prowadzenia badań - pojmowanie wrogich oddziałów pozwala przeprowadzać badania, które oferują premię do zadawanych obrażeń konkretnym jednostkom.
Schwytanych wrogów można także „przerobić” na Mutagen, surowiec, który wykorzystywany jest do wyposażania swoich żołnierzy w rozmaite mutacje. By to uczynić, wejść należy w zakładkę Personel (4) , Więzienie (5) i następnie kliknąć przycisk Żniwa (6) przy danym obcym.
Na koniec warto wspomnieć o kilku rzeczach związanych z tą mechaniką, mianowicie:
- Nie warto budować więcej niż jedno Więzienie. 50 miejsc w celach spokojnie wystarczy, pod warunkiem, iż systematycznie przerabiać będziesz wrogie jednostki na Mutagen.
- Wraz z rozwojem technologicznym zyskasz dostęp do nowych przedmiotów zadających punkty paraliżu. Są to karabin snajperski Atena NS-2 i pistolet Hera NP-1, zadające odpowiednio 15 i 5 punktów paraliżu. Oba przedmioty należą do frakcji Synedrionu, z nimi więc utrzymywać musisz dobre relacje, jeśli chcesz z nich korzystać.
- Do łapania odporniejszych wrogów jak Scylla najlepiej wykorzystać karabin snajperski Atena NS-2 żołnierzem o klasie Sniper + Ciężki. Dzięki temu żołnierz będzie w stanie wykorzystać zdolność Atak Furii, oddając aż 12 strzałów z broni, zadając przy tym 180 punktów paraliżu.
- Wróg z każdą turą tracił będzie 1 punkt paraliżu. Jeśli wartość nałożonych punktów paraliżu spadnie poniżej wytrzymałości wrogiej jednostki, na nowo będzie ona mogła się ruszać, dlatego warto tego pilnować i ponownie nakładać punkty paraliżu.
- Żołnierzy innych frakcji da się co prawda paraliżować, jednak ich schwytanie nic nie daje - nie można ich przeciągnąć na swoją stronę ani wykorzystać w badaniach. Z tego powodu nie warto się tego podejmować.
Następnie: Phoenix Point - obrona bazy przed atakiem obcych
Spis treści: Phoenix Point - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Phoenix Point - zasięg lotu, jak dotrzeć do punktu na mapie