Piąty patch do Baldur's Gate 3 jest ogromny. Nowe zakończenie, tryby gry i więcej
Można już pobierać.
Zgodnie z zapowiedziami, do Baldur's Gate 3 trafił ogromny patch o numerze 5.0. Gra doczekała się pełnoprawnego epilogu, nowych trybów rozgrywki oraz kolejnych - tym razem podobno jeszcze bardziej znaczących - poprawek optymalizacji.
Główną atrakcją aktualizacji jest rozbudowane zakończenie, w którym zobaczymy, jak potoczyły się losy postaci pół roku po wydarzeniach z wątku głównego. Twórcy nazywają to oficjalnym pożegnaniem, które podsumuje wszystkie decyzje podjęte przez dziesiątki godzin rozgrywki.
„Choć szczęśliwe zakończenia nigdy nie są gwarantowane, ta ostatnia scena ma na celu zamknięcie osobistej historii zbudowanej z dokonanych wyborów. To czuły moment i okazja na podsumowanie ostatnich sześciu miesięcy, a także szansa na oficjalne pożegnanie przed pojawieniem się napisów końcowych” - wyjaśniono.
Kolejną nowością jest tryb Honoru, a więc jeszcze trudniejszy poziom trudności, zapożyczony z serii Divinity: Original Sin. Utrudnienia dotkną przede wszystkim bossów, którzy otrzymają dodatkowe „legendarne” umiejętności.
By nie było czasem zbyt łatwo, jeśli w podróży zginą wszyscy kontrolowani przez nas bohaterowie, gra zakończy się i trzeba będzie zaczynać od nowa. Za ukończenie trybu Honoru otrzymamy unikalną złotą kostkę, która z pewnością wynagrodzi dziesiątki godzin cierpienia.
Deweloperzy przygotowali też tryb dowolny, w którym dostosujemy różne elementy poziomu trudności pod własne preferencje. „Opcje trybu obejmują krótkie odpoczynki w pełni leczące drużynę, wyłączenie rzutów ratujących przed śmiercią, a nawet możliwość ukrycia nieudanych testów percepcji, co oznacza, że nigdy nie dowiecie się, że coś omineliście” - czytamy.
Pełna lista zmian jest bardzo długa, zawiera bowiem masę poprawek błędów oraz usprawnień grafiki i optymalizacji. Deweloperzy raz jeszcze potwierdzili, że patch 5.0 będzie zawarty w wydaniu Baldur's Gate 3 na Xbox Series X/S, które zadebiutuje w grudniu.