Pierwsze dokładne porównanie gry na PS5 i Xbox Series X zaskakuje
Test Digital Foundry.
- Analiza DMC 5 na next-genach oferuje zaskakujące i niejednoznaczne wyniki
- Każda konsola wysuwa sie na prowadzenie w różnych scenariuszach
- Brak opcji zmiany częstotliwości odświeżania na PS5 jest problemem
Nasi koledzy z Digital Foundry przygotowali intrygujący materiał porównujący Devil May Cry 5: Special Edition na PlayStation 5 z wersją na Xbox Series X, który pokazuje, że każda konsola ma czasem przewagę nad drugą - wszystko zależy od wybranego trybu grafiki.
Podstawowy tryb gry oferuje natywne 4K i 60-90 klatek na sekundę, choć zdarzają się spadki. Różnica między platformami nie jest duża, ale na prowadzenie wysuwa się Series X.
Z kolei w trybie High Frame-Rate Mode w trakcie rozgrywki w wielu obszarach to konsola Sony ma znaczną przewagę, oferując - przykładowo - 115 FPS w porównaniu do 80 FPS na Xbox Series X w tym samym fragmencie.
Capcom przygotował aż dwa tryby dla ray tracingu. W trybie wyświetlania RT Performance to znowu Xbox okazuje się lepszy - średnio o 10 klatek na sekundę.
Z kolei w trybie z ray tracingiem, ale stawiającym przede wszystkim na jakość, a nie wydajność, żadna z konsol nie osiąga 60 FPS. To właśnie w tym trybie różnice między platformami są zauważalne w najmniejszym stopniu.
Digital Foundry zwraca też uwagę na problematyczny aspekt PS5, czyli niemożność wyboru częstotliwości odświeżania na poziomie 60Hz z poziomu systemu konsoli. W przypadku DMC 5, projektowanego z myślą o 120Hz, sprawia to, że na ekranach wspierających taką wartość gra nie oferuje innej opcji - w efekcie oprawa renderuje się tylko w FullHD.