Pierwsze fragmenty rozgrywki z Below
Tajemnicza wyspa i trudna walka.
Nathan Vella oraz Kris Piotrowski ze studia Capybara Games zaprezentowali pierwsze fragmenty rozgrywki z niezależnego Below, w wersji PC.
Deweloperzy rozmawiali z dziennikarzami serwisu GameSpot. Pokaz rozpoczął się od przybycia bohatera na tajemniczą wyspę. Gracze są zdani tylko na siebie - twórcy zrezygnowali z samouczków czy podpowiedzi, a wszystkie tajemnice i system walki należy odkryć we własnym zakresie.
„Celem jest eksploracja i przetrwanie. Poprzez te dwie czynności odkrywamy, czym jest wyspa i dlaczego tu jesteśmy” - mówi Vella.
„Do tego dochodzi cała masa brutalnej walki i nie raz przyjdzie nam zginąć. Po śmierci zaczynamy od początku, ale nie resetujemy rozgrywki - na wyspę przybywa po prostu kolejny śmiałek.” Wszystkie znalezione przedmioty trzeba więc będzie odzyskać, odnajdując zwłoki poprzedniego bohatera.
Akcję obserwujemy z góry. „Koncentrujemy się na specyficznym stylu i tempie rozgrywki” - dodaje Piotrowski. Lokacje będą generowane losowo, a nawet małe obrażenia od słabych przeciwników mogą wywołać krwawienie i ostatecznie zabić postać, co dodatkowo potęguje poziom trudności.
„Below w założeniu jest trudną grą, w której uczymy się metodą prób i błędów czy na bazie doświadczenia.”
Nie znamy jeszcze daty premiery. Platformy docelowe to Steam i Xbox One.