Pierwsze Radeony z obsługą ray tracingu pojawią się w 2020 roku - obiecuje AMD
W planach też wysokobudżetowe karty na architekturze Navi.
AMD poinformowało, że pierwsze Radeony obsługujące ray tracing, czyli technikę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, powinny pojawić się na rynku w tym roku.
Szefowa amerykańskiego producenta - doktor Lisa Su - podczas targów CES 2020 wzięła udział w sesji pytań i odpowiedzi. W trakcie wydarzenia poruszono kwestię GPU ze wspomnianym rozwiązaniem.
- Mocno inwestujemy zarówno w ray tracing, jak i związany z nim ekosystem, a dwaj nasi konsolowi partnerzy już powiedzieli, że używają tej techniki. Nasze karty graficzne z 2020 roku powinny obsługiwać śledzenie promieni w czasie rzeczywistym - obiecuje.
Prezes AMD jednocześnie podkreśliła, że nadal stosunkowo niewiele gier i aplikacji jest kompatybilnych z omawianym systemem i trzeba stworzyć więcej tego typu pozycji. Zaznaczyła, że sposób wykorzystania rozwiązania wciąż jest na „wczesnym etapie”.
Nie podano jednak żadnych dodatkowych szczegółów. Nie wiadomo więc, kiedy GPU z ray tracingiem mogłyby trafić na rynek, choć niewykluczone, że będą przedstawicielami wysokobudżetowych kart na architekturze Navi. Nad tymi ostatnimi AMD pracuje, co potwierdziła doktor Su.
- Wiem, że goście z Reddita chcą wydajniejszych urządzeń opartych na Navi! Będziemy mieli takie, ponieważ są dla nas bardzo ważne (…) Zazwyczaj jednak nie mówię o nieogłoszonych do tej pory produktach - twierdzi odpowiadając na pytanie dziennikarza PC World.
Warto zaznaczyć, że to właśnie AMD dostarczy spersonalizowanych układów graficznych dla konsol następnej generacji - PlayStation 5 i Xbox Series X. Z niepotwierdzonych informacji wynika, że oparte są właśnie na architekturze Navi.
Źródło: AnandTech
Następnie: Fallout 76 - matematyczna pułapka zabija, jeśli gracz nie rozwiąże równania