Thief 4 - Pierwsze szczegóły i obrazki
AKTUALIZACJA: Dwa oficjalne screeny.
Aktualizacja: Magazyn Game Informer opublikował dwa „oficjalne” screeny z rozgrywki w Thief. Pierwsze zdjęcie prezentuje jeden z wielu cennych przedmiotów, które padną łupem Garretta. Na drugim obrazku widać wnętrze House of Blossoms, miejsce akcji w scenariszu pokazanym dziennikarzom czasopisma.
---
Wcześniejsze informacje (06.03.2013):
W zapowiedzi opublikowanej w magazynie Game Informer pojawiło się sporo nowych informacji na temat Thief (Thief 4).
Akcję będziemy obserwować głównie z perspektywy pierwszej osoby. Po uruchomieniu trybu „Focus” włączy się „wzrok detektywa”, który ujawni wszystkie interesujące obiekty w okolicy - umożliwiające wspinaczkę, światła do zgaszenia czy odciski palców do zbadania. Focus przyda się także podczas rzezania mieszków - spowolni upływ czasu, co da nam więcej czasu na działanie.
Wraz ze zdobywaniem „Focusu” otrzymamy też „punkty ataku”. Posłużą do wykonania szybkich odwrotów taktycznych. Gdy zdecydujemy się wydać jeden punkt, Garrett odepchnie przeciwnika, jeśli wykorzystamy więcej, bohater wykona obezwładniający cios.
Jednym z najważniejszych elementów w Thief będzie sztuczna inteligencja przeciwników. „Wrogowie Garretta rozumieją ukształtowanie terenu i wiedzą, które miejsca można wykorzystać jako kryjówki. Każdy NPC będzie miał własną taktykę podczas poszukiwania Garretta” - czytamy w zapowiedzi wypowiedź Erica Martela, programisty SI.
Istotną rolę odegra także podsłuchiwanie. Bohaterowie niezależni zdradzą podczas rozmów sporo wskazówek na temat otoczenia. Jako przykład podano kilku służących, którzy dyskutowali na temat dawnej wpadki, przez którą do centralnego systemu wentylacyjnego dostało się opium. Garrett postanowił wykorzystać ten sam pomysł.
Choć Eidos Montreal nie mówi zbyt wiele na temat struktury gry, Game Informer sugeruje, że główne i poboczne misje znajdziemy w jednej z dzielnic Miasta, po której będziemy mogli także swobodnie spacerować.
W dalszej części zapowiedzi wymieniono wyposażenie bohatera: Garrett skorzysta z łuku, pałki, haka do wspinaczki, wytrychów i specjalnych strzał, służących np. do gaszenia pochodni czy tworzenia zasłony dymnej.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że Thief mocno przypomina Dishonored, łącznie z jedną z misji, która rozgrywa się w domu rozpusty podczas zabawy urodzinowej. Reżyser produkcji, Nicolas Cantin stwierdził jednak, że gra Arkane Studios była bardziej nastawiona na akcję, w przeciwieństwie do nowych przygód Garretta.
---
Wcześniejsze informacje (05.03.2013):
Grę zatytułowano po prostu Thief. Tytuł ukaże się na PC, PS4 i „inne platformy nowej generacji” w 2014 roku.
„Bohater serii - Garrett - powraca do gotyckiej metropolii, określanej jako Miasto, by ukraść cokolwiek, co uczyni go bogatszym.”
„Niestety, Miastem rządzi zły Baron, a metropolią wstrząsa tajemnicza zaraza i społeczne niepokoje. Aby przetrwać, Garrett będzie musiał skupić się na swoim otoczeniu i skorzystać z wielu ścieżek, które znajdzie na każdym poziomie gry.”
W Internecie pojawiły się pierwsze obrazki z Thiefa. Kolejna część popularnej przed laty skradanki powstaje w studiu Eidos Montreal, na konsole nowej generacji.
Obrazki pochodzą z amerykańskiego magazynu Game Informer.
Cztery screeny prezentują akcję z perspektywy pierwszej osoby, jest też kilka bardziej dynamicznych ujęć. Jakość grafiki nie pozwala jednoznacznie ocenić, czy mamy do czynienia z obrazkami koncepcyjnymi, czy pochodzącymi bezpośrednio z gry.
Czwarta część serii Thief powstaje w studiu, które odpowiadało wcześniej za Deus Ex: Human Revolution. Platformy docelowe nie są znane, ale spekuluje się, że tytuł trafi na PC, PS4 i kolejny model Xboksa w 2014 roku.