Pierwsze szczegóły na temat trybów dla wielu graczy w Tomb Raider
Drużynowy deathmatch i Rescue.
Niektórym użytkownikom oficjalnego forum gry Tomb Raider udało się już nabyć najnowszy numer pisma Official Xbox Magazine, w którym dziennikarze przybliżyli tryby wieloosobowe tytułu. W efekcie, w sieci opublikowane zostały najważniejsze informacje z artykułu.
W produkcji znajdą się co najmniej dwa tryby multiplayer: drużynowy Deathmatch i Rescue. Cytowany w artykule Karl Stewart, menedżer marki Tomb Raider, miał dać wskazówki na temat jeszcze jednego sposobu rozgrywki, nazwanego Cry for Help. Jednak oprócz stwierdzenia, że skupi się na „odkrywaniu i kolekcjonowaniu”, nie podał większej liczby szczegółów.
W drużynowym Deathmatchu gracze na zmianę wcielać się będą w kompanów głównej bohaterki, Lary Croft i tubylców mieszkających na wyspie. Dziennikarze nie zauważyli, aby można było wybrać Larę Croft samą w sobie. Gra toczy się do trzech zwycięstw, wygrywa ta drużyna, która zabije drugą. Mapy podobno mają być „niezbyt duże”, ale za to mamy znaleźć miejsca, w których będzie można się wspinać czy zniszczyć most.
W trybie Rescue rozgrywka polegać będzie na dostarczaniu w wyznaczone przez grę punkty apteczek; przeszkadzać w tym mają tubylcy, którzy wygraną zapewnią sobie zdobywając określoną liczbę zabójstw.
Pośród innych informacji, znaleźć można także wspomnienie o „szerokim wachlarzu postaci” oraz o możliwości kupna dodatkowych za punkty doświadczenia. Oprócz broni palnej i łuku, pojawi się również siekiera do bicia przeciwników.
Tomb Raider ukaże się 5 marca 2013 roku w pełnej polskiej wersji językowej (dubbing) na Xboksa 360, PlayStation 3 i PC.
Nad grą pracuje studio Crystal Dynamics, ale trybami dla wielu graczy zajmuje się głównie Eidos Montreal, autorzy Deus Ex: Bunt Ludzkości.