Pierwsze urodziny Stardew Valley - jak gra wyglądała pięć lat temu?
Jeszcze jako Sprout Valley.
Popularne Stardew Valley - druga najlepsza gra ubiegłego roku według jednego z dziennikarzy Eurogamer.pl - świętowało wczoraj pierwszą rocznicę premiery.
Z tego okazji jednoosobowe studio CorncernedApe opublikowało specjalny wpis na oficjalnym blogu. Podsumowano ostatnie dwanaście miesięcy, ale zaprezentowano także początki projektu, sięgające 2012 roku.
Produkcja nazywała się wtedy Sprout Valley. Choć bazowe założenia pozostały bez zmian, to wygląd był nieco prostszy:
Rok później styl oprawy zbliżył się do ostatecznej wersji, choć brakowało jeszcze niektórych budynków, jak Joja Mart czy Community Centre:
„Jak widać, podstawy Stardew Valley były w zasadzie gotowe w 2012 roku. Dlaczego więc dokończenie prac zajęło mi cztery kolejne lata?” - czytamy na blogu.
„Cóż, można powiedzieć, że »szlifowałem« szczegóły.”
„Kilka razy tworzyłem całą oprawę od podstaw. Tak samo większość muzyki. Znacząco rozszerzyłem plejadę postaci niezależnych. Mapa stała się większa i bogatsza w detale. Dodałem Joja Mart, Community Centre i mnóstwo przedmiotów. Całkowicie zmieniłem system rzemiosła i wprowadziłem kopalnie” - wyjaśnia samotny twórca, Eric Barone.
„Jestem dumny ze Stardew Valley. Myślę, że to dobra gra. Czy jest idealna? Nie. Czy to szczyt moich możliwości? Nie... Dla mnie to tylko początek... Nie mogę się doczekać następnego kroku.”