Pierwszy dziennik deweloperski twórców DayZ
Producenci prezentują nowe funkcje i możliwości w samodzielnej wersji gry.
Dean „Rocket” Hall oraz Matt Lightfoot opublikowali pierwszy dziennik deweloperski, w którym prezentują nowe funkcje i możliwości w DayZ: system ubrań, spawnowanie przedmiotów i rozszerzoną mapę.
Przedmioty będą pojawiać się także za obiektami, a nie jak dotychczas - na środku pomieszczeń. Zmusi to graczy do uważnego przeczesywania okolicy. Twórcy chcą także wyeliminować możliwości oszustwa - za pojawianie się nowego uzbrojenia i ekwipunku odpowiada teraz serwer.
Producenci zaprezentowali też nowy system ubrań. Gracze będą mogli wyposażyć bohatera w szereg elementów garderoby: okulary, maski, bluzy, kurtki, buty itd. Odpowiednie części stroju będą wyposażone w miejsce na przechowywanie dodatkowych przedmiotów.
Ostatnim z pokazanych elementów była mapa gry. Twórcy spacerowali po bagnach i rozszerzonej bazie wojskowej. Pojawiła się też kolejna wyspa - Utes.
Pracownicy Bohemia Interactive pochwalili się też nowym, uproszczonym interfejsem. Jak twierdzą, priorytetem jest teraz dopracowanie systemu ekwipunku i tworzenia przedmiotów.