Skip to main content

Pierwszy patch do Stalker 2 już dostępny. Ponad 650 naprawionych błędów i wprowadzonych poprawek

Twórcy opublikowali pełną listę zmian.

Zgodnie z zapowiedzią, deweloperzy ze studia GSC Game World opublikowali dzisiaj pierwszy - i duży - patch do gry Stalker 2: Heart of Chornobyl. Aktualizacja jest bardzo obszerna i zawiera ponad 650 napraw błędów oraz wprowadzonych poprawek. Jednocześnie twórcy nadal proszą o zgłaszanie kolejnych znalezionych problemów, które zostaną naprawione w przyszłych aktualizacjach.

Jak możemy się dowiedzieć z opisu aktualizacji na Steamie, patch o numerze 1.01 wprowadza m.in. poprawki niewłaściwego działania sztucznej inteligencji, optymalizacji, błędów krytycznych w misjach oraz poprawek balansu. Do tej ostatniej kategorii zaliczają się m.in. ceny kupowania oraz sprzedaży przedmiotów, a także liczby punktów zdrowia oraz zadawanych obrażeń u niektórych mutantów. Do pobrania w sumie będziemy mieli ok. 13 gigabajtów danych na konsolach Xbox Series X/S oraz około 14 gigabajtów w przypadku wydania gry na PC.

Zobacz na YouTube

Kontynuujemy pracę nad przyszłymi aktualizacjami. Pracujemy nad naprawą błędów systemu A-Life, które zostaną wprowadzone w przyszłych aktualizacjach. Prosimy o dalsze nadsyłanie uwag i opinii na naszym forum oraz w mediach społecznościowych. Czytamy komentarze i zapisujemy sugestie, które pozwolą ulepszyć grę w przyszłych aktualizacjach. Jeśli traficie na więcej »anomalii«, które nie powinny mieć miejsca, to zgłaszajcie je do naszego działu pomocy technicznej. To pomoże nam lepiej zbadać wasz przypadek i wprowadzić poprawkę szybciej” - apelują twórcy.

Pełna lista zmian dostępna jest do sprawdzenia w opublikowanej wiadomości Steamie, jednak poniżej zamieszczamy wypis najbardziej znaczących poprawek:

Sztuczna inteligencja:

  • Poprawiono błąd, w wyniku którego grupy NPC blokowały się i umierały w pobliżu schronów podczas Emisji
  • Poprawiono błąd, w wyniku którego NPC czasami blokowali się i nie docierali do celu misji
  • Poprawiono błąd, w wyniku którego NPC przyjmowali pozycję A-Pose albo zaczynali latać po śmierci

Poprawki balansu:

  • Ceny naprawy broni i pancerzy zostały zredukowane
  • Znacząco podniesiono ceny artefaktów (więcej zarobku z ich sprzedaży)
  • Wytrzymałość pancerzy podniesiono o 12,5 procenta
  • Poprawiono ceny egzoszkieletów, teraz są droższe do sprzedaży
  • Poprawiono ceny ulepszonej broni
  • Zmniejszono ciężar niektórych przedmiotów fabularnych (w tym skanerów)
  • Nieznacznie przebalansowano obrażenia zadawane przez Pijawki
  • Umiarkowanie zmniejszono punkty zdrowia Kontrolera, Burera, Dzika i Mięsacza
  • Zmniejszono poziom obrony Pijawek przed trafieniami z broni palnej
  • Zasięg ataku wręcz bronią został znacznie zwiększony

Wyposażenie gracza

  • Naprawiono błąd pozwalający sprzedawać przedmioty za więcej, niż faktycznie sąwarte
  • Poprawiono niespójności ulepszeń broni i pancerzy, w tym ceny i możliwość cofania ulepszeń
  • Informacja o dotarciu do Punktu bez powrotu w misjach głównych wyświetla się dłużej, aby gracz jej nie przeoczył
  • Poprawiono błąd pozwalający graczom sprzedawać przedmioty fabularne za pomocą gamepada

Świat gry:

  • Poprawiono niewłaściwe miejsca spawnu artefaktów w niektórych lokacjach

Zobacz także