Pierwszy patch do Stalker 2 już dostępny. Ponad 650 naprawionych błędów i wprowadzonych poprawek
Twórcy opublikowali pełną listę zmian.
Zgodnie z zapowiedzią, deweloperzy ze studia GSC Game World opublikowali dzisiaj pierwszy - i duży - patch do gry Stalker 2: Heart of Chornobyl. Aktualizacja jest bardzo obszerna i zawiera ponad 650 napraw błędów oraz wprowadzonych poprawek. Jednocześnie twórcy nadal proszą o zgłaszanie kolejnych znalezionych problemów, które zostaną naprawione w przyszłych aktualizacjach.
Jak możemy się dowiedzieć z opisu aktualizacji na Steamie, patch o numerze 1.01 wprowadza m.in. poprawki niewłaściwego działania sztucznej inteligencji, optymalizacji, błędów krytycznych w misjach oraz poprawek balansu. Do tej ostatniej kategorii zaliczają się m.in. ceny kupowania oraz sprzedaży przedmiotów, a także liczby punktów zdrowia oraz zadawanych obrażeń u niektórych mutantów. Do pobrania w sumie będziemy mieli ok. 13 gigabajtów danych na konsolach Xbox Series X/S oraz około 14 gigabajtów w przypadku wydania gry na PC.
„Kontynuujemy pracę nad przyszłymi aktualizacjami. Pracujemy nad naprawą błędów systemu A-Life, które zostaną wprowadzone w przyszłych aktualizacjach. Prosimy o dalsze nadsyłanie uwag i opinii na naszym forum oraz w mediach społecznościowych. Czytamy komentarze i zapisujemy sugestie, które pozwolą ulepszyć grę w przyszłych aktualizacjach. Jeśli traficie na więcej »anomalii«, które nie powinny mieć miejsca, to zgłaszajcie je do naszego działu pomocy technicznej. To pomoże nam lepiej zbadać wasz przypadek i wprowadzić poprawkę szybciej” - apelują twórcy.
Pełna lista zmian dostępna jest do sprawdzenia w opublikowanej wiadomości Steamie, jednak poniżej zamieszczamy wypis najbardziej znaczących poprawek:
Sztuczna inteligencja:
- Poprawiono błąd, w wyniku którego grupy NPC blokowały się i umierały w pobliżu schronów podczas Emisji
- Poprawiono błąd, w wyniku którego NPC czasami blokowali się i nie docierali do celu misji
- Poprawiono błąd, w wyniku którego NPC przyjmowali pozycję A-Pose albo zaczynali latać po śmierci
Poprawki balansu:
- Ceny naprawy broni i pancerzy zostały zredukowane
- Znacząco podniesiono ceny artefaktów (więcej zarobku z ich sprzedaży)
- Wytrzymałość pancerzy podniesiono o 12,5 procenta
- Poprawiono ceny egzoszkieletów, teraz są droższe do sprzedaży
- Poprawiono ceny ulepszonej broni
- Zmniejszono ciężar niektórych przedmiotów fabularnych (w tym skanerów)
- Nieznacznie przebalansowano obrażenia zadawane przez Pijawki
- Umiarkowanie zmniejszono punkty zdrowia Kontrolera, Burera, Dzika i Mięsacza
- Zmniejszono poziom obrony Pijawek przed trafieniami z broni palnej
- Zasięg ataku wręcz bronią został znacznie zwiększony
Wyposażenie gracza
- Naprawiono błąd pozwalający sprzedawać przedmioty za więcej, niż faktycznie sąwarte
- Poprawiono niespójności ulepszeń broni i pancerzy, w tym ceny i możliwość cofania ulepszeń
- Informacja o dotarciu do Punktu bez powrotu w misjach głównych wyświetla się dłużej, aby gracz jej nie przeoczył
- Poprawiono błąd pozwalający graczom sprzedawać przedmioty fabularne za pomocą gamepada
Świat gry:
- Poprawiono niewłaściwe miejsca spawnu artefaktów w niektórych lokacjach