Pierwszy patch Payday 3 jest gotowy. Twórcy wyjaśniają opóźnienie
Choć nadal nie ma daty premiery.
Twórcy Payday 3 raz jeszcze przeprosili za problemy z wydaniem pierwszej aktualizacji gry. Ta jest już podobno gotowa, lecz przechodzi obecnie certyfikację na konsolach, więc gracze muszą jeszcze uzbroić się w cierpliwość.
Na PC taki proces nie jest wymagany i patch mógłby trafić na Steam już teraz, lecz deweloperzy wyjaśniają, że chcą „zachować równorzędność wszystkich platform”, a więc opublikować nowości jednocześnie na wszystkich urządzeniach.
„Przez ostatnie kilka dni byliśmy cicho, za co przepraszamy. Nie jest łatwo komunikować się, gdy nie jesteśmy w stanie zaoferować żadnych nowości w temacie, który jest teraz na ustach wszystkich: Kiedy pojawią się łatki do Payday 3?” - czytamy na oficjalnej stronie.
Przedstawiciele Starbreeze w ramach zadośćuczynienia postanowili zaoferować nieco więcej wyjaśnień na temat procesu tworzenia pierwszej większej aktualizacji. Zaczynają właśnie od wspomnianego wyżej parytetu pomiędzy platformami sprzętowymi.
„Powód, dla którego produkcja patcha zajmuje tak dużo czasu, jest bardzo długi i skomplikowany” - dodano dalej. „W skrócie chodzi o to, że wkrótce po premierze odkryliśmy krytyczne błędy w naszym systemie aktualizacji. Istniało spore ryzyko, że postępy graczy zostaną skasowane, jeśli się tym nie zajmiemy”.
Deweloperzy obiecują, że projektanci zastanawiają się obecnie, jak zmodyfikować ten system postępów, który jest obecnie częstym punktem krytyki. Nadal nie wiadomo za to, kiedy pechowa aktualizacja może się ukazać, ale gdy już tak się stanie, rozwój gry ma ruszyć „z górki”, z darmowymi nowościami jeszcze w tym roku.
„Jeszcze raz przepraszamy za milczenie. Widzimy waszą frustrację oraz zdenerwowanie i możemy zapewnić, że nie jest to sytuacja, w której chcieliśmy się znaleźć” - kończy Starbreeze. Tymczasem liczba graczy Payday 3 jest obecnie dziesięć razy niższa niż Payday 2.