Pierwszy płatny mod do Starcraft 2 zamienia grę w turowe RPG
Przygody protosów.
Wraz z nową aktualizacją StarCrafta 2 studio Blizzard wydało pierwsze płatne modyfikacje do strategii czasu rzeczywistego, dostępne w formie map w tak zwanym Salonie Gier. Cenę obu ustalono na 4,99 euro (około 21 zł).
Pierwszym z modów jest Ark Star, za którego powstanie odpowiada Daniel Altman o pseudonimie Pirate. Projekt zamienia podstawową wersję produkcji w turowe RPG. Gracze kierują poczynaniami członków Sol Seekers - elitarnego oddziału protosów starających się odnaleźć i zniszczyć tytułową broń.
Podczas zabawy można między innymi gromadzić i tworzyć nowe wyposażenie dla podwładnych. Nie zabrakło również możliwości rozwoju bohaterów oraz odblokowywania kolejnych zdolności, które przydają się w dalszych zmaganiach.
Druga modyfikacja to Direct Strike, czyli ulepszona wersja Desert Strike HotS autorstwa fana znanego jako Tya. Mapa przeznaczona jest do zmagań wieloosobowych - rozgrywka polega na produkowaniu kolejnych żołnierzy i wysyłaniu jednostek na bazę przeciwnika.
Płatna odsłona moda oferuje cztery nowe tryby - między innymi ukrywający twierdzę gracza i pozwalający blokować poszczególnych podwładnych Sabotage oraz umożliwiający swobodną zmianę ras w trakcie zabawy Switch. Do tego kolejne elementy kosmetyczne.
Warto jednocześnie podkreślić, że darmowa edycja modyfikacji nadal będzie dostępna, choć pod nazwą Direct Strike, a nie Desert Strike HotS. Poza tym posiadacze bezpłatnej wersji mogą rywalizować z nabywcami edycji rozszerzonej.
Przedstawiciele studia Blizzard zaznaczają, że część dochodów ze sprzedaży obu modyfikacji powędruje do twórców projektów, czyli Pirate i Tya. Nie jest jednak na razie jasne, jaki procent pieniędzy otrzymają.