Skip to main content

Nowy teaser The Bard's Tale 4

Spojrzenie na imponującą grafikę i świat Caith.

Studio inXile entertainment nie próżnuje. Dzień po ogłoszeniu Wasteland 3 dostajemy spojrzenie na rozwijany równolegle projekt turowego The Bard's Tale 4.

Produkcję sfinansowano w ubiegłym roku na Kickstarterze, bez większych problemów pozyskując zakładane 1,25 miliona dolarów od niemal 34 tysięcy osób.

Szef studia - Brian Fargo - zapewniał wcześniej, że szykuje powrót do miasta Skara Brae, obiecując klasyczne zwiedzanie podziemi i turową walkę.

Scena z gry

Poniższy materiał wideo daje pogląd na to, co dokładnie miał na myśli. Deweloperzy korzystają z silnika Unity dla Wasteland 2 i 3 czy Torment: Tides of Numenera, ale już The Bard's Tale 4 napędzi Unreal Engine 4.

- Strona wizualna prezentuje się niesamowicie. Minie jeszcze trochę czasu zanim gra wyjdzie, możemy więc inwestować w oprawę graficzną na bardzo wysokim poziomie - zapewniał Fargo w naszym wywiadzie.

- Modele, fabuła, wszystkie te elementy pięknie się rozrastają, a jako, że jest to nasza pierwsza gra z rozgrywką z perspektywy pierwszej osoby, chcemy pokazać, na co nas stać.

Również model walki - choć turowy - postawi na pewne innowacje i zmiany.

- Chcieliśmy zachować elementy turowego systemu walki z oryginalnego Bard's Tale, ale zrobiliśmy coś unikalnego. Nie chcemy się jeszcze chwalić, ale testujemy obecnie walkę w trybie jeden na jednego, między graczami i wypada świetnie - mówił Fargo.

Zobacz na YouTube

Do tworzenia imponujących modeli w trzech wymiarach posłuży technologia skanowania rzeczywistych obiektów - fotogrametria. Twórcy wybrali się nawet do Szkocji w celu znalezienia odpowiednich miejscówek.

Studio inXile entertainment ma więc ręce pełne roboty. Kończy Torment: Tides of Numenera, a większość deweloperów przechodzi teraz do Wasteland 3. Za The Bard's Tale 4 odpowiada oddział w Nowym Orleanie.

Zobacz także